Anwar tak pandang pun kaum India dalam PKR..


Sungguh malang sekali. Tiada wakil kaum India yang terpilih mengisi 3 jawatan teratas dalam PKR Pusat. Keadaan ini amatlah menyedihkan sekali. Walaupun mereka dikatakan mewakili 35 peratus daripada keseluruhan anggota PKR.
Sebagaimana yang kita semua sedia maklum, jawatan Presiden dan Timbalan Presiden telah dimenangi secara tidak rasmi oleh Bini nombor 1 dan 'bini nombor 2' Anwar. Berikut adalah keputusan 7 undi tertinggi bagi jawatan naib presiden yang ditandingi seramai 16 orang.

Berikut jumlah Undi yang diterima bagi jawatan naib presiden (4 tempat sahaja):

Nurul Izzah - 13,170
Tian Chua - 11,460
Fuziah - 8,891
Mansor - 8,477

Xavier - 6,984
Gobalakrishnan - 6,721
Yahya Sahri - 6,436

Daripada keputusan diatas dapatlah disimpulkan bahawa jurang undi diantara tempat ke-4 dan ke-5 agak jauh. Malangnya tiada wakil kaum India yang layak menduduki kerusi naib presiden itu. Dimana pula kedudukan R. Sivarasa dan S. Manikavasagam? Daripada dakwaan Chegu bard hari ini yang mengatakan ada campur tangan seius Anwar dalam pemilihan, Dapat rentetan dakwaan demi dakwaan dapatlah dismpulkan bahawa Anwar tidak mahukan kaum India memegang jawatan penting dalam PKR. kalau dia betul ikhlas, pasti tangan ghaib Anwar akan mengarahkan agar undi diberi kepada salah seorang wakil dari kaum india yang disukainya.

Ayuh kaum India, sedarlah bahawa anda semua sebenarnya adalah dipergunakan semata-mata demi kepentingan peribadi Anwar Ibrahim mahu jadi PM.
Samy Vellu sudah mahu berundur bulan depan, jika ramai yang mengatakan mereka menolak MIC sebab sudah jemu dan muak dengan penguasaan Samy Vellu, sekarang tidak lagi, masa untuk bertaut kembali dengan MIC/BN sudah sampai.. Lihatlah betapa DS Najib memberi penghormatan tinggi kepada kaum India. Menaiktaraf little india di Brickfield dengan belanja yang tinggi, tambahan lagi memanggil PM India sendiri yang datang merasmikannya. Sedarlah, tolaklah Anwar ahli politik murahan ini.

p/s: tadak yang jambu kot??

3 comments:

jo laboo said...

tu lah penangan
sama rata sama rasa..
last2 india nuar sepak ke longkang je..
patotla ramai yg demo depan hq PgayR tu kaum india ni..

Anonymous said...

mana boleh ada india ini parti keluarga jubor......sebab perjuangna pun...untuk keluarga....ini rekod dunia...bapa penasihat...mama...presiden...anak naib presiden...tim balan presiden ..bini kedua...parti gila babi...oii kalu kita cabut ramai2

Anonymous said...

Kaum india dalam pkr harus sedar Anuar tak pandang pun sebelah mata kaum india kalau Anuar mahu membela kaum india dah tentu kg buah pala tak rata dan lumat hilang dalam peta p.pinang tentu dia akan menegur LGE KM kominis PG ini dia turun pun dak apa lagi nak bersuara dari situ sudah nampak Anuar tak akan bela kaum india kalau tidak Azmin berani ka kata Gobala paria suara Azmin ada lah suara Anuar juga.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...