YB Ng Wei Aik Setpol LGE Musibat tak kebuloq jadi orang Kedah!

Entry berdasarkan isu semasa yang menjadi buah mulut sekarang ini berkenaan kadar bayaran pajakan Pulau Pinang dan cadangan tuntutan Kedah ke atas Pulau Pinang.
ADUN Komtar, Ng Wei Aik secara sinis berkata dia tak mau tukar kod nombor IC 07 kepada 02 diaman 07 untuk yang lahir di Pulau Pinang dan 02 di Kedah.

Kononnya Wei Aik ni tak mau jadi orang Kedah kerana dilahirkan di Pulau Pinang dan nak jadi rakyat negeri PP yang setia. Piirahh..

Wei Aik juga secara terang-terang menolak fakta sejarah sebenar bahawa Kerajaan Kedah hanya MEMAJAK Pulau Pinang. Beliau dilaporkan berkata bahawa semua kisah dulu hanya tinggal sejarah yang tak perlu diungkitkan lagi. Isu ini dah tak relevan lagi katanya. Wei Aik paham apa itu pajak?

Tujuan entry ini bukan nak timbulkan isu Pulau Pinang yang perlu dikembalikan kepada Kedah kerana isu ini tak perlu diperbesarkan, tapi nak tunjukkan bahawa si komunis DAP ni takkan sesekali serahkan 'haknya' bila ada di tangan kepada orang lain. Takkan mereka sanggup duduk dibawah kesultanan Melayu Kedah. Impian dan cita-cita utk jadikan PP sebagai Singapore kedua masih teguh berdiri tersemat di hati mereka!

1 comment:

Wake UP! said...

Nama pun komunis. Tentu dia takkan mengalah.

Bayangkan kalau komunis jadi TPM. Mesti dia akan rampas jadi PM.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...