Kes Naya! Melayu Butterworth Pulak Kena Usir keluar oleh kerajaan DAP!

Pemandangan Kampung Bagan Ajam yang akan menjadi tapak kondo mewah

Lagi Kisah Melayu bakal diusir oleh DAP dari kampung kediaman mereka. Selepas Balik Pulau dan kampung Pokok Assam, Jelutong, kali ini nasib penduduk melayu Kampung Bagan Dalam yang terletak di tengah-tengah bandar Butterworth pula yang malang.

Jalan ceritanya sama! Untuk berikan laluan untuk pembangunan kondo mewah! Awat? Di belah pulau tu tak cukup-cukup lagi ka kondo mewah?
Kesian nasib saudara AS yang tinggal di Bagan Dalam. Sudah tentulah tak mampu nak beli! Dianggarkan lebih 30 rumah membabitkan 150 orang penduduk akan mendapat nasib malang ini. Tanah ini dikatakan telah dijual kepada pemaju projek oleh orang persendirian.

Kalau nak harap LGE sial nak bela nasib orang melayu ni, JANGAN HARAPLAH! Dalam hati dia mesti kata berambus cepat-cepat wahai melayu dari Penang. Yang dia tau salahkan kerajaan dulu, yang dia tau suruh orang balik India. Dia sendiri mau sedaq orang tak halau balik cina dah cukup bagus! Sembang dan janji saja lebih mau jaga semua rakyat! Padalal dia celaka kepala bapak penyamun besaq!

Anwar Brahim lagi la pelan-pelan kayuh! Mana dia ingat orang Kampung dia dah.. Dia dah gila meroyan nak jadi PM tergedik-gedik sangat dah! Macam kes Kg Buah Pala yang dia dah janji untuk tak dirobohkan pun tak betul! Inikan pula Kampung yang dia tak pernah janji!

CUMA MINTAK PERHATIAN ! AS harap Tan Sri Nor Mohd Yaacob selaku orang asal Bagan ni bantulah melalui Kerajaan Pusat dengan membeli kembali tanah tersebut dan bangunkan Kawasan Perumahan kos rendah atau mampu milik bagi memastikan nasib orang melayu tu terbela!

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...