Hot! 40 Ciri Orang Munafiq Yang Ada Pada PAS!


Tanda Orang Munafik

RENUNGAN BERSAMA ......

Dibawah ini di senaraikan antara sifat dan tanda-tanda orang munafik menurut Al-Quraan dan hadis Rasulullah s.a.w untuk peringatan bersama. Banyak sifat-sifat tersebut diamalkan oleh parti hamPAS, di antaranya ialah :

1. Melakukan dosa dan kemungkaran secara tersembunyi.

- Berkhalwat dengan bini orang. Mengupah samseng untuk membunuh saksi yang menangkap YB yang berkhalwat dengan isteri orang.

2. Menyuruh yang mungkar dan melarang yang makruf.

- Melarang ahlinya memakan sembelihan orang UMNO, melarang ahlinya menziarahi jika orang UMNO meninggal dunia, menceraikan isteri jika tak mahu menyokong PAS dan melarang bersatu dab perpaduan sesama Islam dengan UMNO.

3. Mengamalkan riak.

- Mereka mengatakan hanya orang-orang mereka sahaja yang tahu dan mengamalkan Islam dan akan dimasukkan ke dalam syurga.

4. Hasad dengki.

- Mereka mengatakan segala projek-projek kerajaan adalah rasuah kepada rakyat.

5. Dusta.

- Mereka mengatakan parti mereka adalah Parti Allah dan juga menipu kununnya kerajaan akan tumbang kerana ramai YB parlimen BN akan menyertai Pakatan Rakus pada 16 September.

6. Mungkir janji.

- Seorang Menteri Besar pernah berkata akan meletakkan jawatan sebagai Menteri Besar jika Tun Mahathir meletakkan jawatan sebagai Perdana Menteri. Setelah Tun Mahathir meletak jawatan, beliau enggan meletakkan jawatan Menteri Besar kerana rakyat nasih memerlukannya dan kalau ahli PAS meminta beliau berhenti jadi Menteri Besar baru akan letak jawatan.

7. Bakhil.

- Mereka hanya mengutip derma dalam ceramah-ceramah dan juga pengutip derma di seluruh negara tapi tidak tau ke manakah duit tersebut dibelanjakan kerana negeri Kelantan telah diperintah selama lebih 20 tahun air paip masih meleleh keluar air kuning macam air kencing.

8. Fitnah.

- Menabur fitnah ke atas pemimpin-pemimpin UMNO tanpa bukti. Contoh : Fitnah yang disebarkan mengatakan rumah bekas Menteri Besar Selangor, Datuk Khir Toyo berharga RM24 juta tetapi pertuduhan oleh mahkamah hanya RM3 juta lebih sahaja.

9. Mencaci maki.

- Mencaci dan memaki dengan kata-kata kesat pemimpin dan orang-orang UMNO, Raja dan Sultan, mufti, ulamak dan bijak pandai agama yang menyokong UMNO serta melabel dengan nama-nama yang hina.

10. Mengumpat.

- Memang menjadi tabiat puak-puak Pakatan Rakus mengumpat orang-orang UMNO di kedai-kedai kopi dan dalam ceramah-ceramahnya.

11. Mengingkari Takdir Allah.

- Tidak menerima takdir Allah ketika kalah dalam pilihanraya dan tumbangnya kerajaan mereka di Perak.

12. Mempersendakan kesucian Agama.

- Mengatakan perkataan Allah milik bersama agama-agama lain dan merelakan kafir mencemari kesucian rumah Allah dengan tidak menutup aurat.

13. Enggan berjihad dijalan Allah.

- Enggan bersama memerangi atau menolak puak-puak al-kafirun DAP daripada menjadi pemerintah.

14. Menghina sahabat Rasullah.

- Menghina bapa mantan Perdana Menteri yang juga anak kepada ulamak Abdullah Fahim. Nik Aziz dan pemimpin PAS yang lain sanggup mengeluarkan kata-kata yang buruk kononnya Badawi Malaysia menjadi gembala babi.

15. Menyembunyikan persaksian pada jalan yang benar.

- Merasuah dan cuba membunuh atau mencederakan pihak yang mengetahui kejadian YB yang ditangkap membuat maksiat dengan isteri orang.

16. Menangguhkan pembayaran Hutang.

- Hutang denga kerajaan pusat hampir RM1 billion masih belum dijelaskan.

17. Menipu dalam jual beli.

- Menipu pelabur KOHILAL apabila membeli sham MAS. Di sini juga nampak betapa munafik Pas – membeli saham MAS sebanyak RM8.9 juta. Dulu Pas pernah menuduh MAS ”haram” sebab MAS hidang minuman arak dalam penerbangan.

18. Ghasab (Mengambil Tanah Orang lain tanpa Hak).

- Membeli tanah dan bangunan UMNO milik UMNO Kota Bharu yang dijual oleh orang lain.

19. Duduk dan bercampur dengan orang-orang yang memperolokan ayat Allah.

- Membenarkan kafirun-kafirun membaca ayat-ayat Al-Quran dalam ceramah-ceramah kempen pilihanraya. Begitu juga bersetuju dengan DSAI mengatakan perkataan Allah milik kristian.

20. Memakan harta anak yatim.

- Yayasan Selangor sanggup mengambil hak dan keperluan anak-anak yatim di Selangor dan menggadaikan kepada institusi lain yang ada kepentingan dan tujuan lain?

21. Merasa aman dari murka Allah apabila berbuat dosa.

- USTAZ PAS yang bertopengkan Islam bagi memenuhi nafsu dan kuasa. Adun Pas Selising, YB DRS Saipul Bahrin bin Mohamad, yang didapati beromen atau dalam bahasa sopan, ditangkap berkhalwat dengan seorang Ustazah yang juga merupakan isteri orang, di dalam Koc Keretapi VIP. Tetapi beliau tidak menyaman orang yang dikatakan menyebar fitnah hingga hari ini.

22. Memanggil orang dengan gelaran yang tidak disukai.

- Mengelar Tun Mahathir MAHAFIRAUN, menggelar Mufti Perak Hairussani dengan HARAMSANI

23. Suka pada kesesatan dan menyesatkan orang.

- 21 Ogos 2010, khatib di Masjid Kubang Buaya membaca doa berikut "Ya Allah Ya Tuhanku, Kau selamatkanlah pemimpin kami Lim Guan Eng dan rakan-rakan kepimpinan kerajaan negeri". Nama Lim Guan Eng telah digunakan menggantikan nama Yang Dipertuan Agong. Mengapa jadi begini? Kemungkinan besar hasil doktrin dan tarbiah berterusan PAS yang mendakwa Lim Guan Eng umpama khalifah Umar Abdul Aziz. Orang PAS telah terpengaruh dan menjadi taksub. Siapa hendak tanggungjawab bila jadi begini?

24. Bermuka dua (talam dua muka).

- Depan orang PAS kata nak tegakkan negara Islam. Depan penyokong DAP katanya tiada dalam agenda nak tegakkan negara Islam.
- Mufti Nizar kata tiada di mana-mana tertulis mengatakan PAS akan menegakkan negara Islam bila depan al-kafirun DAP/PKR. Harun Din kata kita telah siapkan buku panduan untuk menegakkan negara Islam yang kita cita-citakan di depan penyokong hamPAS.

25. Menyanjung dan memuji orang tanpa diketahui keadaan sebenarnya.

- Begitu memuji Khalifah LGE, Karpal Singh Law Al-Hafiz, Al-Kafirun Lee Kuan Yew dan menghina pemimpin beragama Islam tanpa mengetahui yang tersirat disebalik agenda Al-Kafirun2 tersebut.

26. Sombong antara sesama manusia.

- Mengatakan orang UMNO yang beragama Islam kafir dan menolak Al-Quran.

27. Suka berbantah dan bertengkar sesama muslim.

- Menolak perpaduan, berbalah sesama sendiri di antara puak Erdogan dan Puak Ulamak.

28. Melampaui batas yang digariskan oleh Allah.

- Boleh menentukan siapa masuk syurga dan siapa masuk neraka.

29. Berputus asa dalam menghadapi cabaran hidup.

- Tidak mahu bersatu sesama Islam iaitu UMNO kerana kononnya serik kena tipu.

30. Membazir dalam Memanfaatkan Nikmat Allah.

- Membazirkan duit rakyat untuk kerja hina iaitu memburuk-burukkan umat Islam :

......Seorang penulis blog mengakui menerima peruntukan lebih RM4 juta dalam tempoh tiga tahun bertujuan mewujudkan persepsi buruk bagi melemahkan bekas Perdana Menteri, Tun Abdullah Ahmad Badawi dan memastikan Pas terus kekal memerintah di Kelantan.


31. Keluh kesah apabila ditimpa musibah.

- ¬ Kerajaan PAS Kedah mendakwa banjir buruk yang kini melanda negeri ini adalah disebabkan kerja pembinaan landasan kereta api berkembar yang sedang berjalan.
Bukankah kejadian alam adalah kerana kuasa Allah bukan kuasa landasan keretapi.

32. Menghianati sesuatu amanah.

- Pelaburan oleh ahli-ahli PAS dalam KOHILAL lenyap begitu sahaja kerana salah perkiraan (tak pandai melabur).

33. Memutuskan hubungan silaturahim.

- Memutuskan persaudaraan Islam dengan orang-orang UMNO yang dilabelkan sebagai kafir.

34. Memecah belahkan perpaduan kaum muslimin.

- Menuduh UMNO kafir dan enggan bersatu atau tidak mahu perpaduan sesama Islam.

35. Menghalalkan perkara yang haram.

- Beri duit kepada orang asli sebagai rasuah pilihanraya Galas tapi katanya duit zakat. Kenapa beri semasa pilihanraya. Tak boleh ke beri lepas pilihanraya.

36. Membuat kerosakan di muka bumi.

- Menggali dan mencuri pasir serta menggondolkan hutan Lojing.

37. Menuduh orang beriman bodoh.

- Mengatakan mufti Perak, Ulamak dan tokoh agama UMNO.

- Di dalam blog Malaysiawaves :

….. Akidah Harussani adalah Nasionalisma Melayu yang Sekular, dan bukannya Islam. Beliau bukan pejuang Islam. Beliau adalah UMNO dan beliau berjuang untuk UMNO dan sekularisma. Janganlah kita tertipu dengan orang yang rosak akidah seperti Harussani Zakaria ini. Saya tidak yakin Harussani ni kenal Allah SWT atau tidak.

38. Mengubah dan menyalahgunakan ayat2 Allah.

- Saya membaca kembali transkrip ucapan Nik Aziz ketika beliau berkata Allah mencarut di dalam Al Quran ternyata di dalam menghalalkan penggunaan kalimah ‘p***mak’ oleh Shahnon Ahmad di dalam buku Shit, Nik Aziz telah mengelirukan khalayaknya dengan menyamakan definisi mencarut atau di dalam bahasa Kelantan sebagai ‘menyapung’ adalah sama dengan tafsiran bagi ungkapan maki hamun.
Di dalam menghalalkan segala aspirasi politiknya, Nik Aziz telah tergamak memanusiakan Allah SWT. Nik Aziz mewarnakan sifat-sifat Allah yang Esa dengan sifat-sifat manusia.
Bahkan Nik Aziz berkata pada 29 April 1999,
“Islam tidak melarang umatnya mengeluarkan perkataan mencarut dan mencaci sesorang jika kena pada tempat dan masanya, kerana ia sudah menjadi salah satu naluri.
“Bagi saya, beliau (Nik Aziz) bukan lagi Musyidul Am tapi Mudalilul Am (Penyesat Umum). Beliau orang yang sesat, itu hakikatnya,” kata Tok Guru Ayah Haji Lah, Pengasas Pondok Geting dan Ahli Majlis Tertinggi Persatuan Pondok Kelantan.

39. Bersumpah dengan selain nama Allah.

- YB Parlimen Kota Bharu kata : Langkah mayat aku dulu kalu nak usik Karpal Singh
- Sedangkan Karpal Singh yang pernah berkata ‘Langkah mayat aku dulu kalu nak tegakkan negara Islam’.

40. Merasa gembira apabila musibah menimpa orang beriman.

- Gembira apabila pemimpin UMNO sakit atau ditimpa kemalangan dan mengatakan bahawa itu adalah pembalasan Allah.


-AM-

1 comment:

Servant of God said...

Salam AS,

Terima kasih kerana bersusah payah menulis/post artikel yang bertaraf emas ini.

Saya kata bertaraf emas sebab setiap point yang diberikan disokong dengan contoh relevan dan sedia diketahui umum. Baru orang percaya.

Jangan jadi macam setengah orang tuh. "Dia tipu! Fitnah tu!" tapi setakat cakap laa..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...