Kisah Anwar Ibrahim aka Abdullah Ubai dari kacamata seorang mufti!


Anwar lebih dari munafik, murtad..!!! – Mufti Besar Perak.

“Panas” Anwar kali ini! Bukan calang-calang orang yang menuduhnya sebagai “munafik”! Kali ini, Sahibul Samaahah Mufti Besar Perak, Tan Sri Harussani Zakaria memberikan pendapatnya bahawa “Anwar lebih teruk dari munafik”! Menurut sumber, Tan Sri Harussani memberikan pendapat beliau di dalam sebuah sesi temuramah ekslusif bersama Mufti Besar lantikan DYMM Sultan Perak tersebut.

Tan Sri Harussani dalam pada itu telah mendedahkan fakta-fakta pengalaman peribadi beliau bersama Anwar untuk menegaskan pedapatnya. Selain itu, beliau juga memberikan dalil-dalil konkrit untuk mengaitkan bahawa “Anwar lebih teruk dari tokoh munafik di zaman Rasulullah S.A.W, iaitu Abdullah bin Ubai! Penulis fikir, adalah lebih sesuai Anwar di”bin”kan dengan “nama baru”, Anwar “bin Ubai”! Sesuai nama ini, bukan?
Mufti Besar Perak tersebut mendedahkan bahawa perjuangan Anwar “bin Ubai” ini tidak lebih dari memenuhi kehendak nafsu untuk berkuasa di Malaysia sehingga rela melakukan apa saja termasuklah bersekutu dengan gerakan Yahudi di seluruh dunia!

Beliau juga menyatakan bahawa Anwar juga menyokong agenda Yahudi untuk memecah belahkan umat Islam di Malaysia semata-mata untuk meraih sokongan Zionist dalam usaha mengejar kuasa politik di Malaysia. Dalam kata lain, jadi “boneka Yahudi” pun Anwar sanggup, asalkan boleh jadi PM!

Tan Sri Harussani mengulit liapatan sejarah hidupnya. Menurut ulama muq’taraf dari Perak itu, beliau mengenali Anwar sejak beliau bertugas sebagai Kadhi di negeri Pulau Pinang lagi. Malah menurut beliau, beliau juga bertanggungjawab dan terlibat secara langsung dalam hal ehwal “nikah lari” pasangan Anwar Ibrahim dan Wan Azizah! Setelah lamaran Anwar di tolak Wan Ismail, bapa kepada Wan Azizah, Anwar telah membawa “lari” Azizah ke Permatang Pauh untuk dinikahkan dengan berwalikan hakim. Usaha ini juga dibantu oleh Ustaz Ahmad Awang yang menjadi pegawai Pusat Islam ketika itu.

Akibat “nikah lari” Anwar – Wan Azizah, Tan Sri Harussani hampir ditahan oleh pihak berkuasa. Dikhabarkan bahawa 40 orang anggota polis telah mengepung pejabat beliau dalam usaha menahannya yang menjadi Kadhi Pulau Pinang ketika itu. Namun hanya 4 orang saja yang masuk untuk menemui dan menahan Harussani. Namun dengan berhemah tinggi, gertakan anggota polis tersebut telah berjaya diatasi dan Harussani terselamat dari ditahan polis. Lihatlah betapa Harussani bertegas tanpa me”milih bulu” walaupun arahan menangkap beliau itu adalah dari Arwah Tan Sri Ghazali Shafie, mantan Menteri Dalam Negeri dan Penerangan ketika itu. Tiada “politik” di dalam jiwa agamanya. Tegasnya hanya demi Islam, agama Allah yang suci!

Ternyata Tan Sri Harussani Zakaria sudah kenal lama dengan “budak” yang bernama Anwar Ibrahim ini. Menurut Mufti Besar Perak itu, beliaulah orang yang bertanggungjawab untuk mengumpul kehadiran orang ramai untuk menyertai perhimpunan Angkatan Belia Islam Malaysia (ABIM) yang pertama! Beliaulah yang berusaha menghubungi dan mendapatkan kelulusan perhimpunan ABIM di Pulau Pinang tersebut. Namun setelah permit diluluskan, Harussani bertindak keluar dari ABIM, malah beliau tak mendaftar untuk menjadi ahli ABIM pun! Kenapa?

Menurut Tan Sri Harussani, Anwar “gebang berdegar-degar” di dalam mesyuarat ABIM yang pertama setelah diluluskan pihak berkuasa. Menurut beliau, Anwar dengan bersemangat mengajak belia Islam ketika itu untuk berarak berdemo di depan Istana”! Mendengar hasutan melampau Anwar itu, Harussani menasihatkan Anwar supaya jangan tunjuk besar kerana ABIM masih lagi rapuh seperti “taugeh”! “Pukul pun patah, dipukul pun patah”! Namun, Anwar tetap mendabik dada dan berdegil. Malah Anwar dengan riak takbur mengatakan bahawa Harussani sudah “mati” semangat jihadnya.

Ternyata Anwar begitu angkuh apabila dinasihati. Sudahlah bodoh, sombong pulak tu! Nasihat yang baik diberikan, namun dibalas dengan “tuba”! Uslub atau cara Anwar yang cuba menentang pihak Istana itu sememangnya tidak kena dengan caranya. Harussani hanya membantah niat kurang ajar Anwar dan mengharapkan usaha yang lebih diplomasi dan bijak di atur oleh ABIM. Di atas herdikan angkuh Anwar itu, Tan Sri Harussani enggan menyertai ABIM. Apatah lagi Anwar dengan riak menganggap Harussani telah “mati”! Begitulah rendahnya moral Anwar!

Selain itu, Tan Sri Harussani juga mengkritik dan mengutuk sebarang usaha Anwar yang menyokong agenda kuffar untuk membawa fahaman “pluralisme” di Malaysia. Beliau mengulas tentang ucapan Anwar di London yang bertajuk “Religion and Pluralisme in a Divided World” pada bulan Mac tahun lepas. Dalam ucapan Anwar itu, ternyata Anwar begitu menyokong agenda fahaman “pluralisme” yang diasaskan oleh John Hick tersebut.

Dalam hujahnya, beliau berkata Allah ada menyebut dalam firmanNya, “Inna Dina ‘aida Allahil Islam”, yang membawa maksud “hanya satu sahaja agama Allah iaitu Islam”. Ianya jelas bertentangan dengan fahaman “pluralisme” yang membawa “fahaman semua agama adalah sama”. Fahaman yang dibawa oleh Anwar ini jelas melawan firman Allah! Secara tidak langsung juga fahaman ini boleh dikategorikan sebagai fahaman murtad dan begitu juga dengan orang yang membawa fahaman tersebut turut murtad!

Harussani menjelaskan bahawa fahaman kafir John Hick itu bertujuan untuk memecah belahkan orang Kristian pada kurun ke-16. Yahudi sendiri tidak mengamalkan fahaman sebegini kerana mereka tahu fahaman ini mampu memecah belahkan mereka. Namun dengan kebodohan Anwar yang tidak punya pengetahuan agama yang mendalam ini, Yahudi ternyata mempergunakan Anwar untuk memecah belahkan umat Islam di dunia, khususnya di Malaysia! Menurut Mufti Perak tersebut, terdapat fakulti agama di Harvard dan diwujudkan juga “School of Oreintal & African Studies” (SOAS) yang mana semua tenaga pengajarnya adalah Yahudi laknatullah! Dan Anwar berbangga untuk duduk sebaris dengan Yahudi-Yahudi tersebut! Astagfirullahila’zim…

Ketahuilah. Ini adalah fakta mengenai seorang Ketua Pembangkang yang didewa-dewakan oleh penyokong-penyokongnya yang beragama Islam. Inilah rupa Anwar yang sebenar. Anwar inilah juga yang di”agung-agung”kan oleh PAS, sebuah parti yang kononnya “lebih” Islam dari yang lain! Inilah “syaitan” yang menjadi sahabat PAS seperti mana yang dimaksudkan Nik Aziz, mursyidul am PAS yang pendek fikir!

Sesuailah Anwar dengan DAP yang sememangnya “kafir harbi”, “duri dalam daging” kepada semua Melayu Muslimin di Malaysia. Tapi hairannya, mengapa PAS bodoh sangat sehingga berkawan dengan kedua-dua ekor “syaitan” ini dan terus membiarkan namanya busuk di”keldai”kan..???!!!

1 comment:

pacat said...

pinjam artikel bro....

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...