Akhirnya Suami Cikgu Mala Kena TindakanTatatertib

Hangpa ingat lagi dengan kisah Cikgu Mala dan suaminya?

Kesian tengok kisah lobai malang sorang ni yang penipu makan duit haram ambik mc tapi kehulu kehilir sihat berkepit berkempen bersama bini.

Suami calon Pas PRK (DUN) Tenang dikenakan tindakan tata tertib kerana menyalahgunakan cuti sakit untuk berkempen bagi pihak isterinya.

Maarof Abd Mutalib yang mengambil cuti sakit selama 21 hari tetapi didapati membantu kempen isterinya, Normala Sudirman diarahkan bertukar berkuat kuasa 1 April lalu.

Maarof turut melakukan satu lagi kesalahan serius iaitu mengingkari peraturan yang tidak membenarkan seorang guru terlibat dalam kempen pilihan raya.

“Sebagai seorang guru, beliau tidak sepatutnya terlibat dalam kempen pilihan raya. Jadi dua kesalahan besar telah dilakukannya iaitu salah guna cuti sakit dan berkempen.

“Apa yang difahamkan,berkuat kuasa 1 April lalu, Maaqop ditukarkan ke Sekolah Menengah Kebangsaan (SMK) Tanjung Pengelih.

11 comments:

aku said...

macam ni depa kata...kerajaan tu kuku besi....undi pembangkang ja....kena tindakan tatatertib....sokong pembangkang ja...boleh kena 'lucut' jawatan....tertutup kononnya 'periuk nasi'....da tu selama ni depa dok aktif...ada kena apa2 ka....

tapi nak buat mcmana....dasar 'angkuh' depa ni...akhirnya 'makan diri'...tu pun tak lah 'terlucut' jawatan pun....tak pun 'tertutup periuk nasi pun'....

jadi cikgu ka...doktor ka...apa2 ja lah....memang senang kalau di pihak pembangkang di bawah pentadbiran kerajaan yang ditunjangi UMNO ni....sbb atas dasar 'realistik' dan adil....tapi depa ni lagi senang bile jadi org PAS....sbb apa2 pun yang asalnya 'haram' pun jadi 'halal' ja bila kat depa....

Anonymous said...

tak guna punya ciguuuuuuuuuuuuu

Anonymous said...

X kan hukuman takat kena tukar sekolah je kot....patutnya kena tindakan yang lebih berat agar dijadikan contoh oleh guru lain....ngapeler ringan sangat hukuman yang dikenakan....bermaharajalela la si maaroff ni....patutnya tiada kenaikan gaji,,gaji dok tang tue sampai sudah atau digantung tugas 10 tahun...biar gaji x der....x tau bersyukur,,menipu lak tue....lagi bagi muka ker....

Zaitun Palestine said...

Tanjung Pengelih tu kat negeri mana ye?

http://zaitunpalestine.blogspot.com/

Mohd Khairie Tumin said...

kesian kat bekas cikgu aku ni....

Anonymous said...

Betapa 'ZALIM'nye kerajaan kerana masih membenarkan punca rezeki kluarga tak sedar dek untung ni tidak ditarik terus. Rasenye kalau pembangang (baca PR) yg memerintah Malaysia ni dan ade kejadian kakitangan kerajaabn yg menyokong dan berkempen utk BN pasti sudah dipecat dan bermacam2 fatwa kluar menghalalkan tindakan mereka tu.

Tp cikgu maarof masih bertuah kerana masih tetap menjadi cikgu walaupun di kawasan pendalaman. Kalau rase tindakan tindakan kerajaan ni 'ZALIM' sgt, adalah disyorkan cikgu maarof meletak jawatan serta merta dan jd penjual air atau kaset/VCD di ceramah2 hamPAS.

Kalu diikutkan kebiasaan, penganut hamPAS yg menjadi cikgu ni pun keje pun tidak ikhlas sgt, hanya menggalakan penghasutan antara cikgu antara anak murid je.....

Anonymous said...

nasib BN memerintah dapat juga cari makan tak payah jual video keset pas.kalau PAS perintah yang macam ni kena berenti dah x sampai 24 jam.Gaji terima ni camna halalke

Zakir said...

alhamdulillah.... kebenaran ditegakkan akhirnya kepada suami Mala KFC...

Anonymous said...

Kerajaan BN yang dikatakan zalim itu benar.Semuanya benar.Zalim sungguh BN ni..
Kalau PAS memerintah..agak2 apa tindakan terhadap org UMNO yg buat macam ni???Tolong la sangka baik sikit..mau di pancung kot..
Saya bercakap atas dasar insan..
Saya pernah melakukan kesalahan di pejabat syarikat saya.Taukeh saya org cina.Semua pengarah syarikat adalah cina.kerja saya memang patuh pada boss sebab gaji tak pernah lewat.
Tetapi,saya di pinggirkan setelah ada sekor mamat melayu masuk menjadi pengarah di lantik dalam syarikat tersebut.Saya di fitnah begitu hebat sampai tak masuk akal.Boss yg dulunya hari2 bergantung dengan saya dalam semua pendapat dan keputusan tetiba 'muram dan masam' setiap kali bertemu saya.
Saya di buang kerja dengan sebulan gaji dan merempat sampai sekarang.Inilah bangsa melayu ku yang aku kagum..
Solat hajat demi solat hajat saya lakukan.ALLAH menyebelahi saya dan syarikat di lapurkan memecat mamat melayu tersebut dan hari ini saya di panggil balik untuk membetulkan syarikat dan berjanji untuk di naikkan pangkat dan gaji.
Inilah pengajaran terbaik dalam hidup saya.Cina akan memepergunakan melayu untuk kepentingan mereka.Melayu yg tak sedar diri akan menjilat jubur cina.
Saya menolak tawaran cina babi tersebut dan dikabarkan syarikat mengalami kerugian besar.
Cik Gu makgkok ni patut bersyukur sebab hanya di tukarkan kedaerah lain.Kalaulah DAP yang memerintah,beliau akan di buang kerja terus.
Ingatlah saudara ku semua..
BN tetap untuk Melayu..UMNO hak kita di dunia yang nyata.Ugama kita Islam.PAS itu permainan sahaja yg mengunakan agama sebagai jambatan untuk mencapai matlamat..

Melayu yg insaf

OsAmA LeDaNg said...

Macam mana seorang guru yg berwatak sebagai alim sentiasa memakai kopiah tapi sangup menipu cuti sakit.Tahu tak dia makan gaji haram.jangan campurkan kerja dgn Parti..hari ini dia merasa teramat malu kerana makan gaji dgn kerajaan yg dikutuk kerana kezaliman...Tapi masih mengharap pada yg zalim.

Anonymous said...

MALA je mala kena kutuk tak malu ke...masih makan gaji kerajaan.Kalau dok kata BN tu zalim kenapa dok makan gaji depa nooo...baakou,,,,jeeee

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...