Alahai YB PKR DUN Sungai Bakap. Takyah Jadi YB la..

Lama AS tak update cerita YB PKR DUN Sungai Bakap yang makin lama makin tenggelam ni.

Sorang pembaca mengirimkan kisah YB Maktar yang dia gelar utz 'mokfuk' seperti dibawah. Kisah adiknya yang seorang 'ustaz' didakwa mencabul dan mereka menafikan dengan hantar surat penafian seluruh kampung tu kita abaikanlah ye. Takde pekdah pun.

Amat malang sekali jika seorang YB tak tau kawasan yang diwakilinya sendiri. Masa berkempen dengarnya sampai ke kampung tu.
Kampung Seethu, sapa yang biasa di area Sungai Bakap belakang Pejabat JKR lama yang kini jadi stor JKR SPS sememangnya didalam DUN Sungai Bakap.

Malangnya YB ni tak amik port atau pura-pura buat tak tau yang dia perlu ambik perhatian terhadap nasib rakyat di kawasan tersebut. AS tau kawasan tu selalu dinaiki air jika hujan lebat kerana kedudukannya yang rendah bersebelahan Sungai jawi yang sering melimpah jika hujan lebat dalam masa yang agak lama. Mungkin YB Maktar nak lari dari tanggungjawab untuk menjengah demi untuk menyelamatkan wangnya @ peruntukannya dari disedekah kepada rakyat disitu.

Alasan tipikal YB Maktar yang selalu orang Sungai Bakap duk keluh, pi la cari Datok Non, dia ada peruntukan, saya ni peruntukan habih. Senang je dia jadi YB kan?

Alahai YB maktar, apa peranan mu. Nampak sangat terpinggir. Dalam mesyuarat hal tanah di Komtar pun, YB ni duk ditepi senyap seribu bahasa tanpa ambil part dalam diskusi tersebut. Nampak terang-terang dia ni seolah-olah dipinggirkan. Ni member di Komtar bagitau. hehe
utz mokfuk pun dah tak mau masuk tanding dah....
dia pun tau,org sg bakap pun dah tak kelapaq ngan dia.
sampai kawasan sendiri pun tak tahu...ade ke patut kampung seethu(belakang jkr)
dan tmn jawi jaya dikatakan di dlm dun jawi?

tobat jng duk sokong dah....orang pas ngan pkr pun tahu yb kuat kencing nie...
cuma satu surau dlm dun sg bakap yg ajk bengap aje yg memanjang sokong utz mokfuk...

kepada utz mokfuk.....

kolam ikan kelisa kat bkt merah dah ada berapa kolam dah?

sekadar bertanya..

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...