Luahan Rakyat Singapore. Machai Pakatan Harom Wajib Baca.

AS petik dari komen di FB. Harap dapat baca dan semua kita renungi bersama.

Bro ada betulnya apa yg kau ckp... tapi kita org singapura pun kalau boleh nak stop kan dia dari jadi menteri. sekarang mereka dah import banyak org china dan india untuk side dorang pasal dorang tahu org asal singapura ni dah bosan dgn dorang lagi setelah mcm terjadi.

Rasuah high profile terjadi. Duit rakyat dilaburkan suka2 hati.
Kita tak tahu di mana duit kita dilaburkan pun. Harga rumah yg terlampau tinggi, keje untuk org singapura susah nak dpt. Bayangkan keje cleaner tu pun dorang pakai pekerje asing. Pergi pasar tengok org yg keje kat situ kebanyakkan org china.

Cina singapura pun banyak yg tak suka. Kawasan undi asik tukar aje bila nak undi. setiap kali undi mereka akan hilang pengundi. Satu fakta mereka lupa singapura makin banyak pengundi muda yg mahukan kebebasan bersuara dan mereka ni tak mcm yg tua terdahulu berterima kasih kepada party kerajaan sekarang kononnya terlah memberi mereka kesenangan.

Ya mereka terah banyak memberikan perbaharuan tapi jgn lah duduk sampai 50 thn dalam parliment. Dah kaya kan kenapa tamak? Kemungkinan piliharaya kali ni mereka akan kalah beberapa kerusi. Kalau banding kan malaysia system pengundian mereka lagi tak adil. satu kawasan satu undian. kalau singapura ada 6 ke 5 satu kawasan undi. adil ke tu. ni system mereka buat untuk kepentingan mereka sendiri.

Malaysia lagi jauh democracy ckp najip mcm2 pun tak kena sue... singapura ckp sikit aje saman sampai bankurp..
kalau lah perangai DAP mcm gini kat singapura dah lama masuk ISA...

DAPpig is for malaysia, Papies is for singapore..

5 comments:

Yuseri Yusoff said...

Sangat berisi pandangannya... Orang melayu malaysia jangan keras kepala sangat... ambil iktibar..

AJAI62 said...

Assalam Bro

Mak Saudara ajai pun rakyat S'pore. Memang teruk Bro, sepupu kita orang cuma mandu bas dan kerja kilang aje tu pun operator, jawatan lain cina pegang. Rumah pula terselit dicelah-celah rumah orang cina. Payah nak jumpa orang Melayu ramai disatu-satu blok. Kalau Melayu kat Malaysia ni tak sedar lagi tak tahulah?

Anonymous said...

pada AS,

Bagus! Info macam ni yang kita rakyat Malaysia perlu. Macam biasa setiap pagi, lepas aku baca GAP, aku ikut link sampailah kat blog AS. Jumpa lak info camni. Pegh!

Keep it up!

-Servant of God-

Anonymous said...

Assalam semua

Kalau kita lihat di mana2 saja ada melayu, mereka susah nak bersatu. Ini lah masaalah yang paling penting untuk melihat bangsa itu maju. Penyakit PHD (penyakit hasad denki) sesama bangsa, di kalangan melayu susah nak sembuh.

Walau macam mana pun saya tetap bangga dengan bangsa melayu yang saya kagumi seperti Dr Mahathir. Banyak cerita2 nya yang saya dengar di internet. Semuga Allah panjangkan usia nya, sihatkan seluruh tubuh badan nya terutama minda nya, untuk menyokong generasi yang akan datang dan sekarang...amiin.

Anonymous said...

1 MELAYU 1 BUMIPUTRA

TOLAK DAP !!!!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...