Kerajaan Selangor Bertindak Zalim dan Samseng Terhadap Peniaga OKU!


Seorang peniaga Orang Kelainan Upaya (OKU) kesal dengan tindakan Majlis Perbandaran Klang (MPK) yang didakwa menyita kedainya di Jalan Datuk Hamzah Klang semata-mata kerana beliau mempunyai tunggakan sewa premis sebanyak RM490.

Ashairi Sulaiman, 60, berkata kedainya yang menjual barangan cenderamata disita oleh MPK pada 6 April bersama barangan dalam kedai yang dianggar bernilai RM9,700 serta kerusi roda yang digunakan untuk bergerak.

"Saya tiada di kedai semasa kedai saya disita. Saya telah pergi ke pejabat MPK untuk membuat rayuan supaya diberi kelonggaran dengan membenarkan saya mengeluarkan kerusi roda dari dalam kedai yang disita.

"Namun rayuan saya tidak diendahkan dan yang paling menyedihkan seorang pegawai MPK mengeluarkan kata-kata kesat kepada saya dan mencabar saya dengan perkataan "Apa OKU boleh buat..? " katanya kepada Bernama di sini pada Sabtu.

Ashairi yang cacat kaki kanan, berkata ekoran itu beliau terpaksa meminjam kerusi roda milik rakannya untuk bergerak.

Ashairi yang juga Yang Dipertua Persatuan Peniaga-Peniaga Cacat Selangor berkata beliau sedih dengan layanan yang diberikan oleh pegawai MPK kepada orang cacat seperti beliau.

Beliau berkata tindakan menyita kedainya itu memaksa beliau menjual burger sebagai sumber pendapatan keluarganya. - BERNAMA


AS:DALAM MERAIKAN KEJAYAAN BN MEMENANGI PRN SARAWAK, KITA JANGAN LUPA DAN ALPA APA YANG REJIM PKR/DAP SELANGOR DAH BUAT NAYA PADA RAKYAT!

SIAPA EXCO YANG MENJAGA HAL EHWAL PBT? NUN GAMBAR DIATAS TU GENGSTER TAIK KUCING!

TIADA LANGSUNG RASA BELAS KASIHAN DAN TOLAK ANSUR TERHADAP PENIAGA OKU. HANYA KERANA RM490, KEDAI DIA CARI REZEKI TERUS DISITA.

TERNYATA KERAJAAN REJIM PKR DAN DAP ZALIM PADA RAKYAT. ORANG SELANGOR MESTI TOLAK!

2 comments:

Anonymous said...

kalau Babilah yg sedang berniaga..

apa Dapigs akan buat?? depa bayarkan sewa..

Dapigs Racist.

Anonymous said...

kalau Babilah yg sedang berniaga..

apa Dapigs akan buat?? depa bayarkan sewa..

Dapigs Racist.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...