Undi popular BN Sarawak jatuh dari 62.93% kepada 55.24%.


AS harap kita jangan mudah berpuas hati dengan kemenangan ini. 7% Undi Popular BN yang jatuh menandakan bilangan rakyat Sarawak mahukan perubahan makin meningkat.
Tapi kita harus sedar bahawa PRN Sarawak kali ni ditandingi oleh paling ramai calon menyebabkan undi berpecah.
Undi popular juga jatuh disebabkan oleh penyertaan parti politik selain parti dalam pakatan haram seperti SNAP, PCM dan BEBAS.

Walaubagaimanapun, pucuk pimpinan BN harus memikirkan strategi terbaik dalam menghadapi PRU13 akan datang.
Yang pertama sekali Janji Pehin Sri Taib mahmud mahu berundur mestilah dikotakan seboleh-bolehnya sebelum PRU13.

AS tetap ucapkan tahniah kepada Barisan Nasional Sarawak kerana masih menguasai lebih 2/3 DUN Serawak. Walaupun pengundi Cina jelas menolak BN dengan mengundi DAP. Melayu melayu semenanjung harus teliti betul betul signal pengundi CINA diseluruh negara.

Orang CINA begitu RACIST!!! orang MELAYU harus RACIST juga pada PR13. Ahli UMNO dan ahli PAS harus bersatu untuk mempastikan kestabilan ISLAM DAN MELAYU di tanah Melayu ini.

3 comments:

tiara said...

ayuh kita bangsa melayu jadikan keputusan ini sebagai benchmark untuk PRU 13 nanti.

aku said...

tak payah lah dok harapkan PAS ni...apa yang depa buat...takde selain memecahbelahkan sahaja....sedangkan apabila melayu Islam dalam kesusahan dek kerana sikap dan agenda depa juga...apa yang depa buat hanya tambahkan lagi 'kesusahan' tu....sampaikan sanggup 'tertawakan' tiap kesulitan yang UMNO hadapi....sekrang bukan masa untuk memandang lagi pada depa yang terang2 menunjukkan betapa depa ni sanggup bila2 sahaja mengkhianati bangsa.....negara....kerana depa terang2 telahpun mengadaikan agama Islam...atas nikmat dunia dan kuasa.......

sekarang ada lah masanya...pada tiap yang memandang keamanan itu nikmat yang bila2 masa sahaja boleh ditarik oleh yang Maha Esa....perlu menjaga amanah dan bertanggungjawab...'mengemudikan' pentadiran secara bijaksana....dan mohon pada-Nya....agar dipelihara hati2 pejuang kebenaran....dan keadilan ini....dilindungi....dan moga dengan itu....rahmat Allah akan terus 'memayungi' bumi bertuah Malaysia ni....dan dapat membantu....'sahabat' kejiranan lain yang memerlukan....

wallahu'alam...

Anonymous said...

Kesian kan..

Makin ramai la orang islam yang murtad/kafir/munafiq/khawarij sebab undi pembangkang kat Sarawak.....

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...