3 Sebab Mengapa Baru Bian Boleh Menang Di Ba'Kelalan


Menurut sumber calon PKR, Baru Bian telah menewaskan calon BN di kerusi DUN Ba;kelalan dengan majoriti 427 undi berbanding semasa PRN2006 dia telah tewas sebanyak 475 undi. Berikut adalah antara faktor-faktor beliau mampu menang.
Diharap BN ambil iktibar.
1. Keputusan BN yang lambat dan nampak seolah-olah bermasalah dalam meletakkan calon BN untuk bertanding di Ba'Kelalan menyebabkan pengundi di situ agak kecewa tambahan pula calon yang dipilih kurang favourite.

2. Populariti Baru Bian yang dicanang-canang sebagai bakal CM Sarawak jika pakatan haram menang PRN Sarawak tambahan pula dia dah 3 kali bertanding disitu dimana 2 kali kalah sebelum ini menyebabkan undi simpati dari pengundi.

3. Terdapat beberapa janji dan permintaan rakyat di Ba'kelalan tidak ditunaikan dan tidak diambil berat oleh ADUN disitu atau kerajaan negeri Sarawak. Perkara ini menyebabkan berlakunya undu protes terhadap BN. Diharap BN dapat ambil iktibar dari kes sebegini.

2 comments:

Anonymous said...

Dengan diuar-uarkan sebagai CM sekiranya Pakatan menang,mungkin pengundi di Bakelalan terikut-ikut rentak dengan harapan kawasan mereka akan lebih maju sekiranya Bian jadi CM,sekarang ape yang PKR janji,pengundi pi la tuntut jangan esok mintak kerajaan BN lak tunaikan

Anonymous said...

bakelalan kat map sarawak akan kena delete. kena eraseh

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...