Kerajaan UMNO BN Rasis Tindas Kaum India

AS: EDISI REVERSE PSYCHO. HANGPA BACA LA SENDIRI BERITA DI BAWAH NI BETAPA KERAJAAN MENJAGA KEBAJIKAN SEMUA KAUM. PINJAMAN TEKUN YANG SELAMA IN DIMONOPOLI OLEH KAUM MELAYU PUN DAH DIBERI KEPADA KAUM INDIA. NAK APA LAGI? DAH BAGI BANTUAN MENIAGA TU, MENIAGA ELOK-ELOK.

P/S:JANGAN TERLALU JAGA KAUM LAIN SAMPAI KAUM SENDIRI TERABAI.DENGAQ2 RAMAI LAGI MELAYU YANG POHON TAK DAPAT-DAPAT LOAN TEKUN NI.

35 Usahawan Muda India Terima Bantuan Kewangan RM285,000

Seramai 35 usahawan muda India menerima bantuan kewangan RM285,000 melalui Skim Pembangunan Usahawan Muda India yang disediakan oleh Tabung Ekonomi Kumpulan Usaha Niaga (Tekun) pada Jumaat.

Timbalan Menteri Wilayah Persekutuan dan Kesejahteraan Bandar Datuk M.Saravanan berkata mereka merupakan kumpulan pertama yang menerima bantuan daripada skim itu, yang baru diperkenalkan awal tahun ini.

Katanya usahawan dari kalangan belia India sememangnya semakin bertambah ramai dalam negara ketika ini, namun sebelum ini tidak ada peruntukan khas disediakan bagi membantu mereka.

Beliau berkata demikian pada satu persidangan media selepas menyampaikan cek bantuan di bawah skim itu kepada kumpulan penerima dari Wilayah Persekutuan, di Menara Dewan Bandaraya Kuala Lumpur (DBKL) pada Jumaat.

Sementara itu Saravanan berkata dalam tempoh tiga bulan pertama tahun ini, 259 belia di seluruh negara memulakan perniagaan mereka, menggunakan pinjaman yang disediakan Tekun berjumlah RM2.2 juta.

Beliau berkata program Tekun mula beroperasi pada 2008 dan sehingga kini ia memberi pinjaman berjumlah hampir RM18.2 juta kepada usahawan dari kalangan belia di seluruh negara.

1 comment:

DatoSean said...

tak ada siapa kat negara ni rajin sgt jaga kaum lain.. baik ko tgk sikap org melayu cukup pemalas dan pembazir sebab mereka la terlebih2 di bantu... anyway ko ni melayu ka indon

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...