Suruhanjaya Perlucutan Kerakyatan. Mesti Pileyy


"Suruhanjaya Perlucutan Kerakyatan ini saya cadangkan apabila ada mana-mana pihak yang memburukkan negara lari ke luar negara, mengguna media baru memburukkan negara tidak kira dia ini kaum apa sama ada dia Melayu, dia kaum Cina kah, India kah sesiapa sahaja yang sekarang ini menjadi warganegara tetapi tidak menunjuk ketaatsetiaan dan menulis melakukan tindakan-tindakan yang bukan-bukan yang bercanggah dengan undang-undang maka saya percaya orang-orang seumpama ini tidak wajar menjadi rakyat negara Malaysia."

Cadangan dari Datuk Ibrahim Ali ini AS nampak perlu dilaksanakan segera dan AS bersetuju dalam hal ini. Ia memandangkan akhir-akhir ini dapat kita lihat ramai rakyat Malaysia yang menjadi petualang negara dengan memperburukkan Malaysia di mata negara luar. Contohnya pasti hangpa semua tau kam?

Banyak lagi contoh lain dengan memperburukkan negara dengan pelbagai cara seperti di media baru seperti blog,youtube dan facebook perlu kerajaan ambik perhatian!

Dimanakah kesetiaan dan kejujuran kita sebagai seorang warganegara Malaysia yang berdaulat dengan melakukan tindakan jahat sebegitu?

2 comments:

Anonymous said...

aku sokong 200%....

lucutkan kerakyatan..

begitu juga yg mempertikaikan hak 2 orang melayu...

Lucutkan kerakyatan DAP IG

-gerakan melayu berdaulat-

tabligh said...

Setuju sangat dengan cadangan tu AS.

Pemerintah kena buat sesuatu agar dapat mengajar petualang-petualang negara ini daripada bermaharajarela.

Baca postings terbaru saya:

http://sukusakat-hangtuah.blogspot.com/2011/04/metod-pas-menegakkan-islam-adalah-metod.html

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...