A.S.Said Perasan. Sapa Nak Jemput Hang?


Sasterawan negara yang lupa daratan telah mengeluarkan kenyataan kononnya dia akan 'memulaukan' dan tidak akan hadir di semua majlis / program anjuran kerajaan selepas ini ekoran isu bershit tempohari.

Elok la Pak Samad yang lupa diri, AS pun nak cadangkan mana-mana jabatan/kementerian dalam Kerajaan sekalipun lepas ni tak perlu nak jemput orang tua tak sedar diri ini.

Dia lupa jasa kerajaan yang mengangkat 'darjat'nya sebegitu tinggi dari seniman haprak jalana hingga dinobatkan menjadi sasterawannegara dan mengecapi pelbagai kemewahan hasil dari jadi sasterwan negara.

Kalau takat nak bersajak, berpuisi dan jadi anak seni, ramai lagi anak muda yang boleh digilap bakat mereka boleh jadi lebih baekk dari Pak Samad.

11 comments:

Anonymous said...

itu lah namanya tak bersyukur. selama ni dok makan duit royalti & show kat majlis anjuran kementerian.

p/s: yang dapat RM10 pun bersyukur macam aku. baca free pun ada orang nak bagi duit

Anonymous said...

best bro, wa sokong....memang dasar..manusia yang tak sedar dik untung....pi la dok masjid ke, surau ke...lebih baik daripada berkawan dengan lahanat yang nak merosakkan negara.....sasterawan negara konon....

Anonymous said...

UNCLE .... sudah la ... lu bukannya bagus sangat

Anonymous said...

Lu Bukannya bagus sangat pongggggg ...

Mordecai Kucai said...

Betul saya sokong. Setakat karangan sampah dan lucah dia macam Salina tu ramai orang boleh buat.

Sebab kerajaan tak layan sangat kehendak dia tu maka dia pun menyebelahi pembangkan. Soalnya apa yang dia tau mengenai pemerintahan dan sistem politik.

Kira bangunan KL boleh lak kot.

Anonymous said...

Binatang punya orang tua.
Kenapa? Lu syok sendiri ka.
Apa hebat sangat ka hasil2 sastera kau?
Seumur hidup aku tak hinginpun aku baca penulisan hang.
Perasaan macam popular.
Mungkin anugerah Sasterawan dianugerah oleh Aljuburi sebagaimana Aljuburi dianugerahkan sebagai anugerah tuhan.
Hang simpan la perasaan tu dalam jubung hang.
Tua kutuktak sedar diri.

Anonymous said...

dah tua bangks ,,..ngamlah tak payah jalan2 duduk kat rumah ....taubat....faham taubat...bila nek pegi haji....tak takut mati ke ...tak sempat taubat...orang tua nerotik ni

Anonymous said...

hahahahaaaaaaaa.....perasan org tua ni....lepas ni ada puisi tajuk Al-Juburi pulak....hahahahaaaaaa, tak bolih tahan berhenti katawa.....hahahahahahaaaaaaaaa.

Anonymous said...

..akhirnya seniman jalanan haprak telah balik keasalnya iaitu pendemo jalanan..urus dulu diri supaya nampak macam orang....

Anonymous said...

kalau dah tak suka pada kerajaan yg ada sekarang ni, dicabar serahkan segala macam keistimewaan yg telah diberi dgn serta-merta!

Anonymous said...

sayang sekali orang tua seperti dia tidak mensyukuri segala nikmat yang diberikan..orang beri dia madu, dia balas tuba..insaflah wahai pak samad apa lagi yang engkau mahu...apakah engkau mahu mata hari atau apa kah engkau mahu bulan....engkau lagi bertuah, berbanding aku anak seorang pak tani yang saban hari duduk di bendang berhujan, berpanas demi kelangsungan hidup menyara sebuah keluarga....

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...