Bersih, detik permulaan Malaysia dijajah?

Kita rakyat Malaysia amat bertuah kerana mewarisi sebuah Negara yang aman, damai dan berdaya maju walaupun dihuni oleh penduduk pelbagai bangsa dan agama.

Selama lebih 50 tahun sejak merdeka kita berjaya mencorak perjalanan Negara ini tanpa sebarang ‘perang saudara’ atau konflik terbuka yang mampu menggugat keharmonian, keamanan dan kedamaian kita.

Tetapi nampaknya kini telah muncul satu gerakan terancang untuk mengganggu gugat keistimewaan kita sebagai sebuah Negara bangsa yang aman, damai, bersatu dan progresif.

Apa yang lebih merisaukan ialah wujudnya elemen-elemen campurtangan Negara lain dalam soal menentukan kepimpinan dan halatuju kita sebagai sebuah Negara yang merdeka.

Kerana kedudukan kita sebagai Negara Islam yang maju dan progresif, memang wujud pelbagai percubaan untuk ‘menguasai’ Malaysia sejak sekian lama.

Apa yang merunsingkan kita pada masa ini ialah kemunculan dalang di-antara rakyat Malaysia yang sanggup berkerjasama dalam mencapai matlamat orang asing yang ingin mencorakkan halatuju dan pendirian kita.

Pendedahan bekas Timbalan Presiden Parti Keadilan Rakyat (PKR) Dr.Chandra Muzaffar baru-baru ini mengenai menyaluran dana asing bagi pertubuhan-pertubuhan dan individu yang anti-kerajaan membuktikan ancaman ini.

Antara yang dipercayai menerima dana asing berjumlah ratusan ribu Dollar Amerika ialah syarikat Mkini Dot Com Sdn.Bhd yang mengendalikan portal berita Malaysiakini dan sebuah lagi syarikat tempatan Suara Initiatif Sdn.Bhd yang dipercayai mempunyai kaitan dengan pertubuhan bukan kerajaan Suaram.

Pemimpin pertubuhan haram yang kini mengganggu-gugat keselamatan negara dan ketenteraman awam, Bersih, juga dilaporkan telah menerima ratusan ribu Dollar Amerika dari sumber asing secara terus dan menerusi pelbagai badan bukan kerajaan dibawah naungan mereka.

Apa perlunya menadah tangan menerima sumbangan ratusan ribu Dollar Amerika dari pertubuhan-pertubuhan Yahudi yang konon-nya mempromosikan demokrasi, ketelusan dan hak asasi manusia?

Ramai yang mengesyaki bahawa gerombolan yang menganggotai Bersih dan Ngo-Ngo yang berselindung disebalik kumpulan haram ini bukan berniat untuk memperbaiki amalan demokrasi atau menjulang hak asasi, niat mereka ialah untuk menjatuhkan kerajaan yang dipilih rakyat.

2 comments:

Anonymous said...

AYOYOOOO.....INI ORANG MASIH TAK MAU FAHAM LA...

Anonymous said...

tangkap semuanya letakkan dalam kandang babi kerana mereka ni tak bertamadun............buat kacau je al juburi.............semuanya tak mau berjubok nak.....ada akai ka

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...