Sejenak Untuk Kita Fikirkan Tentang Perhimpunan BERSIH Esok..

Ramai puak pakatan haram tengah marah-marah kepada polis atau mana -mana pihak berkuasa kerana kata mereka mengapa tidak diberikan permit perhimpunan. Mengapa tidak di berikan keizinan untuk berhimpun dan bla..bla ..blaa esok hari ....Apa akan jadi kalau senario begini pulak jadinya:

Sedang beratus ribu rakyat jelata berhimpun esok, ada anasir atau dalang atau maybe musuh negara yang ingin melihat negara kucar kacir..dengan niat throwing a stone and killing two birds.. UMNO dapat nama busuk..BERSIH pula makin bengang dengan kerajaan ada sesiapa boleh jamin perkara tersebut tidak terjadi esok?


Perkara sedemikian tidak terjadi lagi terjadi. hangpa tidak rasa ker isu ini menjadi satu peluang kepada pihak ketiga untuk menangguk di air yang keruh? dan kalau ini terjadi maka apa guna kita menunding jari? Mungkin salah satu sebab inilah polis tidak luluskan permit? Cuba kita fikirkan kearah ..takkan polis sengaja nak melawan perintah duli? Menang jadi abu kalah jadi arang! Kuasa ketiga akan mudah memberikan alasan menyusup masuk. masa tu, nangeh air mata darah pun tadak berguna lagi!

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...