Biadap! Rakyat Indon Maki Hamun & Hina Negaraku Di Wall FB FAM!

Cuba tengok Screen Shot dibawah ni. Kurang ajaq betul org indon. Pic diambil dari facebook FAM.Link SINI

Dekat page tu ramai pulak Indon masuk nak maki hamun Malaysia. Gila ka apa org indon ni. Sejak kalah dengan Malaysia final piala AFF dulu tak habis-habis depa cari pasal. Belek punya belek maki hamun orang Indon tak sedar diri tu akhirnya ternampak mereka ni dah melampau, menghina Lagu Negaraku!


klik utk lebih jelas

Kalau ikut aku ni, memang malas nak layan provokasi murahan dari mat-mat Indon tak sedar diri negara depa hidup pun merempat sampai berjuta orang rakyat Malaysia masuk Malaysia nak carik makan. Mungkin juga mereka cemburu sebab tiada satu pun Pasukan Top EPL yang nak bertandang ke negara mereka sedangkan kita 3 pasukan yang mai!

Tapi bila masuk bab hina lagu Kebangsaan, ini sudah lebih! Adakah Kerajaan Malaysia terus nak berdiam diri dalam hal ini?

5 comments:

zethro said...

Ape susah. Delete je post tu. Serang balik kat post tu bukan boleh selesaikan masalah pon. Dah nama pon provokasi murahan. Delete post dan buat dunno je. Provokasi2 murahan camni kalo lg dilayan, lg menjadi2. Dan kalo takmo bende same berulang, block je mamat tu drp post kat wall tu. Abis citer.

cicaksakit said...

dah nampak perangai indon macam tu, tu pun rakyat malaysia still dok langgan siaran tv indon. astro pun siap buat pasaran terbuka. jangan jadi bodohla, org indon tak tgk pun drama atau filem kita.

lagu negaraku depa boleh hina, inikan pulak barangan kita.sedarlah wahai saudara2ku....

Anonymous said...

tak payah layan makhluk berperangai anjing camtu, buang masa je.. nanti kita pun jadi sama bodoh cam indosial

rakab said...

Biarkan aje anjing2 tu menyalak bukit. Kalau dah anjing , anjing jugaklah. Ayuh! semua rakyat Malaysia kita bekerja, berusaha maju dan terus mencipta kejayaan.

Anonymous said...

Hentikan drama-drama bersiri, filem-filem, lagu-lagu dari Indon dari disiarkan di televisyen tempatan, malahan kerajaan perlu desak Astro untuk sekat dan halang semua penyiaran lagu, filem dan drama Indon dari siaran mereka.

Kemudian, sekat kemasukan pekerja asing dari Indon ke negara ini. Menteri Amaran @ Hishammuddin Si Lembik, sila arahkan jabatan di bawah kementerian anda untuk tangkap habis-habisan semua pekerja Indon yang berniaga tanpa lesen, bekerja tanpa permit dan suruh kerajaan Indon ambil mereka ini balik kerana Indon mangkuk hayun ini hanyalah menyemak saja dalam Malaysia dan membuat masalah saja, kepada Susilo Bambang, sila tanggung kos pengangkutan penceroboh dari Indon yang tak sedar diri masuk Malaysia tanpa permit ini, kerana mereka semua ini menyemak saja dan banyak buat masalah dalam negara ini, biarkan Indon menyara rakyatnya sendiri, apa guna ada presiden dan kerajaan Indon kalau rakyat sendiri tidak mampu diberikan peluang kerja?

Kerajaan patut sekat dan ketatkan kemasukan pekerja dari Indon untuk menghalang mereka masuk ke negara ini, tinggikan bayaran permit untuk pekerja dari Indon dan perbanyakkan borang permohonan untuk kerja di Malaysia bagi permohonan dari Indon untuk menghalang mereka dari masuk ke Malaysia lagi.

Saya sudah lama bengang dengan Indon ni, dasar tak sedar diri, rakyat mereka merempat cari makan di Malaysia, tapi di Indon, rakyat Indon kurang ajar, presiden dan kerajaan Indon pun tak reti nak didik rakyat jadi orang yang ada akhlak, mungkin nak sekolah anak-anak di Indon pun kerajaan Indon tak mampu, sebab itulah rakyat Indon ramai yang kurang ajar.

Indon semua, korang sangat tidak dialu-alukan ke Malaysia kerana korang kurang ajar dan tak sedar diri, lebih baik berambus keluar dari negara ini adalah lebih baik.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...