Tian Chua Dah Pandai Baca Al-Fatihah!


Tian Chuak menaip perkataan AL-FATIHAH untuk ucapan pemergian seorang pemimpin yang dikhabarkan meninggal. Kesahihan kematian masih tak pasti.

Namun hal kematian ini bukan perkara yang aku nak utarakan.
TC hanya pandai twit al-fatihah, bolehkan dia membaca surah al-fatihah dari awal sehingga habis. Jika TC boleh sekalipun, adakah dia benar-benar beramal dengan ummul kitab tersebut.

Jika seorang bukan Islam melafazkan kalimah assalamualaikum, kita tau kita tak perlu jawab salam tersebut. Sudah-sudahla Islam dilacurkan oleh PAS.

Hal ini mudah je bagi aku, kalau sesiapapun ahli politik kapiaq tak kira dari parti mana sekalipun jika dia beriman dan beramal dengan Al-Quran dan hadis, kenapa tak peluk sahaja agama Islam?

Aku orang pertama yang akan bersetuju. Aku takkan biarkan ayat Quran dan hadis dipermainkan demi satu agenda berniat jahat untuk dilacurkan demi kepentingan politik murahan!

3 comments:

Ayah Man said...

Alhamdulillah, kalau dah pandai baca Alfitihah. Lepas ini bolihlah bersunat dan kemudian lafazkan dua kalimah syuhadah.
Jadilah pejuang Islam yg hebat. Saya akan menyokong anda.
Jika kamu mempermainkan Islam kerana nak buat kacau bilau saya doakan kamu disambar petir agar menjadi pengajaran kepada sesiapa juga yg mempermainkan hadith,kalimah tuhan dan lain2.
Sebagai orang kafir kamu mempunyai banyak sekatan dan larangan. Ada baiknya kamu belajar tata cara dan susila mengenai ini dgn Ulamak2 PAS.

rakab said...

Tian Chua tu taip Al-FATIHAH semata-mata nak ambil hati org melayu je. Dia bukan tahu makna apapun. Jangan kata nak menghayati Islam, cebokpun dia tak pernah.

headbomb said...

kekeke.. ai ape lagi sunat la... masuk islam.. ngok perangai dia ni saja je nak pukau keldai2 pas.. kekeke

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...