Peniaga-Peniaga Terus Dianiaya Oleh Kerajaan hamPAS Kedah!

Para peniaga kecil di sekitar bandaraya Alor Setar merancang untuk mengadakan perhimpunan besar-besaran bagi membantah tindakan Majlis Bandaraya Alor Setar (MBAS) yang merobohkan gerai peniaga tanpa notis sepanjang Pas menerajui kerajaan negeri Kedah.

Presiden Pertubuhan Ikatan Usahawan Kecil dan Sederhana Malaysia (Ikhlas), Mohd. Ridzuan Abdullah berkata pihaknya memberi tempoh tiga minggu kepada MBAS untuk menyelesaikan masalah peniaga terbabit dengan menyediakan tapak perniagaan baru kepada mereka serta memberi pampasan sewajarnya ke atas kerosakan barangan ketika pihak MBAS merobohkan gerai mereka.

"Sekiranya MBAS gagal menyelesaikan masalah itu, Ikhlas bersama peniaga di sini akan mengadakan bantahan beramai-ramai menuntut hak peniaga yang teraniaya,” katanya pada sidang media selepas meninjau gerai milik MBAS berhampiran Stadium Darul Aman di sini hari ini. — Bernama

SUNGGUH BERKEBAJIKAN SEKALI PEMERINTAHAN KERAAN PAS KEDAH INI KAN?

5 comments:

Anonymous said...

Ingatkan hamPAS berkawan dengan DAPigs dapat mentalbiahkan DAPigs.
Ini sudah terbalik...hamPAS yang mengikut jejak langkah DAPigs...main robohkan saja gerai2 makanan orang awam. Tak boleh ke bawa berbincang??? Kata PAS itu isle???? Isle wak lue.. My foot.
hamPAS ...memang ....MUNAFIK. Cakap tak serupa bikin.

Unknown said...

malang sekali kesemuanya adalah peniaga melayu yang dah berniaga berbelas-belas tahun

Neilkie69 said...

Peniaga Melayu ini juga lah yang mengundi Kerajaan yang ada pada hari ini. Buat apa nak mengeluh, bukan ke kerajaan yang sebelum ini amat kejam pada anda semua dan kerajaan Pakatan yang anda pilih merupakam kerajaan berkebajikan dan amat Islam sekali...Insaf-insaf la

Anonymous said...

tahniah kepada org kedah, hidup pas.....hahahaha

Anonymous said...

Setuju dengan Neilkie69,

dulu depa2 tu jugak yang nak tukaq.

Jangan menyesal dua kali.

Ubah balik PRU13 nanti, bukan hanya di Kedah, tapi di seluruh Malaysia.

-art-

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...