YB Ustad Maktar Akan Bertanding Guna Tiket DAP Pada PRU13 Nanti ??

ADUN Sungai Bakap di bawah parlimen Nibong Tebal sekarang adalah YB Ustad Maktar Shafiee, dari parti PKR, orang kuat Anwar Ibrahim yang tidak dipandang sebelah mata pun oleh Guan Eng untuk menjadi Exco Negeri.

Nampaknya, demi untuk mengekalkan survival politik untuk menjadi seorang ADUN lagi pada masa akan datang, tak mustahil YB ini akan bertanding atas tiket DAP/jadi ahli DAP demi menghormati permintaan rakan pakatan haramnya itu yang mahukan kerusi PKR diberikan kepada DAP.

Kesian PKR..
PKR dilihat lemah dan tidak menarik keyakinan pengundi untuk memilih parti mereka
.Agak malang jika kita masih ada melayu yang lupa diri rela diperkosa oleh DAP!
Seorang pemimpin DAP Pulau Pinang meminta sekutunya, PKR untuk mengorbankan beberapa kerusi bagi memberi laluan kepada calon-calon Melayu dari DAP untuk bertanding pada pilihan raya umum akan datang.

Ahli jawatankuasa DAP Pulau Pinang, Zulkifli Mohd Noor (kiri), berkata partinya "tiada pilihan" tetapi memohon untuk mendapatkan sekurang-kurangnya satu kerusi parlimen dan lima kerusi dewan undangan negeri dari PKR di Pulau Pinang pada pilihan raya akan datang.

Sekiranya DAP gagal membariskan calon-calon Melayu pada pilihan raya akan datang, ia akan dilihat sebagai parti "anti-Melayu dan cauvinis", kata Zulkifli, yang juga ahli Majlis Bandaraya Pulau Pinang.

Beliau berkata parti itu akan dilabelkan sedemikian walaupun sejarah telah membuktikan bahawa DAP pernah mengemukakan calon-calon Melayu yang bertanding dai 13 kerusi pada pilihan raya negeri sebelum ini.

"Beberapa pilihan raya, misalnya di Sarawak, telah menunjukkan, pengundi lebih cenderung menyokong DAP daripada PKR," katanya pada sidang media semalam.

"Itulah sebab mengapa DAP perlu mengambil kesempatan ini untuk membariskan lebih ramai calon-calon Melayu." - UtaraNews

3 comments:

Anonymous said...

KALAU USTAD NI BERTANDING PAKAI TIKET BAS PUN ADA HARAPAN MENANG.

KALAU PAKAI TIKET KOMUNIS NI BAIK KO JGN GUNA TITLE USTAD.

NANTI BERASAP KUBUR.KALAU TAK PUN BILA KO GOL NANTI JADI HANTU JEPUN...

JANGAN JADI TALIBARUT LA...

PEJUANG HAMAS...

Anonymous said...

salam, umno sudah sudah la main isu perkauman dgn dap ni..ketika umno menang banyak kerusi dr gerakan km masih gerakan..ketika umno ada kuasa di pp, umno tek pernah pikir pun nak gubal akta atau undang2 tanah rizab melayu di pulau pinang..ketika umno bn berkuasa peruntukkan untuk agama islam tak sebanyak yang pr bagi, bila dah hilang kuasa baru nak terketar 2 main isu melayu..tengok gaddafi, mubarak, pm syiria patut itu jadi pengajaran kepada pemimpin bn..kenapa nak fitnah ustaz maktar pulak..jgn kerana konon nak jg melayu,,, pemimpin 2 umno termasuk pemimpin pemuda umno disemua peringkat sanggup jadi fasik dan munafik..seperti yang diperkatakan oleh ketua ulama sedunia..Syeikh Yusuf Alqardawi bagi siapa yang memanjangkan fitnah liwat dan video seks terhadap dsai..

Anonymous said...

xdek isu jgn wat isu le.. nmpk plak kebangangang tu.. udah2 le nk wat citer.. bg pkukuh dulu parti tu...pk cri jln nk mng plhanraya.. lawak2 korang nie ptut bg kt peserta raja lawak..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...