Mangkuk Nabi Muhammad S.A.W (Gambar dan Video)

(IslamDag) - Beribu-ribu orang-orang yang beriman yang berkumpul hari ini sejak awal pagi berhampiran pusat masjid Kadirov Ahmad Haji menunggu ketibaan relik suci - mangkuk Nabi Muhammad [saw]. Koridor Live penduduk Grozny telah dibentuk dari lapangan terbang hingga ke "Heart of Chechnya" Kompleks yang Islam.

Pada Grozny airport relik itu diterima oleh Ketua Chechen Republik Ramzan Kadyrov yang menyampaikan relik ke masjid di dalam kereta dengan atas terbuka. Pada semua laluan kereta dengan mangkuk exclamations bersemangat dan ucapan penduduk telah didengar. Ramai orang menangis di sisi relik yang.

Selepas tiba di Kompleks Islam Ramzan Kadyrov membawa mangkuk ke dalam masjid dengan Khozh Ahmad Kadyrov, Pengerusi Majlis Ulama Chechen.

"Hari ini adalah hari yang hebat untuk Republik kami," kata Kadyrov menangani orang ramai. "Kami telah menerima semangkuk Nabi Muhammad [saw]."

Dari London ke Grozny jeritan itu yang diiringi oleh UK umat Islam. Menurut kenyataan rasmi daripada kerajaan Chechen relik berusia lebih daripada 1400 tahun dan ia telah berabad-abad lamanya sejarah dan semua kertas yang perlu rasmi dan Pengiktirafan kesahihannya.

"Kami telah bekerja keras, bahawa semangkuk Mulia Nabi (saw) telah muncul di Republik kita. Selain itu, kami juga telah menerima dua permaidani yang meliputi kubur Nabi untuk masa yang lama. Sekarang ketiga-tiga peninggalan akan disimpan dalam kami Republik selama-lamanya, "kata Kadyrov.

Selepas kematian Nabi (saw) mangkuk itu disimpan oleh Khalifah keempat Ali bin Abi Talib, sepupu Nabi Muhammad saw. Selepas Ali, ia telah disimpan oleh anak perempuan Nabi [saw] Fatimah dan anak-anak Hasan dan Hussein. Lanjut mangkuk telah dipindahkan oleh keturunan Rasulullah (saw) dari tangan ke tangan.

"Beberapa abad kemudian Islam radikal - pengikut Wahhabism - mula untuk meneruskan keturunan Rasulullah (saw) dan memaksa mereka untuk meninggalkan Mekah dan Madinah Hasilnya relik ini telah muncul di Great Britain di mana ia telah disimpan sehingga hari ini Sekarang ini peninggalan yang tidak ternilai. , seperti yang dipersetujui dan pada akan keturunan Nabi, mendapati tanah asli yang baru mereka, "kata Kadyrov. "Mereka tergolong kepada semua umat Islam di seluruh dunia," katanya.

Setiap tahun pada hari lahir Nabi mangkuk dijangka dibuka kepada orang ramai dan semua orang akan dapat minum air darinya. -bahasa selepas diterjemah-





AS: Rindunya kepada Nabi Muhammad s.a.w.
Itulah sebab jika kita tonton video diatas dapat lihat Presiden Chechen sampai menangis mengingatkan Nabi..

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...