Najib Hambur 15 Juta Kat Sekolah Cina Di Penang. Guan Eng Musibat Tumpang Kredit! (Pics)


Program DS Najib pagi tadi di Straits Quay, Tanjung Tokong, Pulau Pinang dikatakan telah berjaya mengumpul RM15 juta kepada 15 sekolah Menengah di Pulau Pinang. Acara berbasikal amal ini dikelolakan oleh akhbar Kwong Wah Yit Poh dan ditaja oleh 1 MDB.
Dari jumlah RM15 juta itu, AS yakin sumbangan untuk amal dari public mungkin hanya peratusan kecil saja.

Selebihnya pasti menggunakan wang 1 malaysia Development Berhad yang mana wang darikerajaan. Pendapat peribadi AS, DS Najib dah berkorban dan tabur macam-macam untuk bantu kaum cina namun malangnya mereka majoritynya masih tak menyokong BN.

Ditakdirkan lepas PRU13 BN masih berkuasa dan undi dari kaum cina masih mengecil juga diterima, hentikanlah pemberian wang seumpama ini. Mengabihkan boreh je. beri yang 'patut padan' dan perlu cukup. Kerajaan harus 'ajar' mereka.
Baik Najib beri tumpuan untuk bantu orang Melayu yang majoritynya masih bersama UMNO BN. Biar mereka berasa lebih dihargai.

Yang untung nya si musibat Guan Eng! Mai tumpang toi program kerenyih skit, dia yang tumpang publisiti dan dapat kredit. Sambil kayuh basikal, AS tengok dia yang over, lambai tangan sepanjang jalan kepada rakyat! Seolah-olah dia yang mendominasi program itu.

15 sekolah yang menerima keseluruhan RM15 juta ialah SMJK Chung Ling Butterworth, SMJK Jit Sin, SMJK Chung Ling, SMJK Heng Ee, SMJK Phor Tay, SMJK Perempuan Cina, SMJK Union, SMJK Convent Dato Keramat, SMJK Chung Hwa Confucian, SMJK Sacred Heart, Chung Ling (Private) High School, Jit Sin Independent High School, Penang Chinese Girls High School (Private), Phor Tay (Private) High School and Han Chiang High School.

Nak berlaku adil kepada semua kaum memang perlu demi semangat 1 Malaysia, jangan sampai kera dihutan disusukan, anak dirumah mati kelaparan. Undi dari mereka untuk BN? Yilekk!!

5 comments:

Anonymous said...

aku yg hardcore BN ni bila tgk najib tabur juta2 kat bangsa sepet ni,rasa2 nak je aku x mngundi....

Anonymous said...

Nampak Guan Eng dan kuncu-kuncunya protes dalam senyap dengan sengaja memakai T-Shirt berwarna kuning "BERSIH". Yang menjadi persolaannya ialah kenapa terlalu banyak dana yang dihamburkan kepada sekolah sekolah cina ini, kalau kita lihat dana dalam PIBG mereka saya percaya kita semua akan terkejut, kerana dana PIBG mereka bukan macam PIBG di sekolah sekolah menengah Kebangsaan yang terlalu daif. Kalau bantuan boleh biberikan kepada mereka apa salahnya pihak kerajaan juga menghulurkan bantuan kepada semua PIBG di sekolah sekolah menengah kebangsaan seluruh negara supaya dengan dana yang mantap maka pihak pentadbiran sekolah kebangsaan di seluruh malaysia dapat mengadakan berbagai aktiviti bagi memajukan sekolah masing-masing.

Warga Sebelum Merdeka

Anonymous said...

Anak saya dari sekolah Kebangsaan, kerusi meja pun tak cukup share2, yang ada pun bila masa nak patah..

DS kenapa kera dihutan disusukan, anak sendiri kelaparan?

You taknak undi dari kami ke... ramai ooo, sekolah ni ade dekat 3K murid cuba kali dalam keluarga mereka ada brapa penggundi?

tungkaran hati said...

hangpa tak rasa ka DS Najib ni kena tipu....! puak kiasu Pinang takkan undi BN punya!

Remy said...

Ni yang buat aku nyampah kat DS Najib.. yg tabur kat lahanat2 tu buat apa.. end up undi DAP jugak.. Baik bagi kat skolah2 kebangsaan.. or sekolah menengah kebangsaan yg mmg daif.. as one of AJK PIBG di satu skolah.. mmg betul account PIBG sekolah kebangsaan ni sangat daif... or elok bagi kat sekolah agama je.. walaupun depa ni dikatakan banyk sokong PAS... at least bagi kat anak Melayu.. org Islam.. bukan kat kafir lahanat tu.. AKu marah nii.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...