Yang Mana Satu Idaman Kalbu?


Sori ye! Bukan gambar 3 model itu yang AS nak fokuskan dalam entry kali ni.

Entry ni berkenaan pengumuman syarikat penerbangan MAS bersama-sama dengan AirAsia untuk menjadi penaja jersi yang bernilai berjuta-juta pound dengan Queens Park Rangers, kelab Liga Perdana Inggeris yang dimiliki oleh pengarah baru iaitu Tan Sri Tony Fernandes bagi tempoh selama 2 tahun.

MAS akan menaja jersi tuan rumah QPR manakala logo AirAsia akan terpampang pada jersi tempat lawan dan ketiga.

As cuma harapkan ia tindakan yang bijak dari MAS sebagai suatu usaha pengiklanan global bagi meraih kembali keuntungan setelah baru-baru ini dilaporkan mengalami kerugian ratusan juta ringgit. DS Najib harap dapat pantau sama berkenaan hal ini kerana anda sebagai Menteri kewangan!

Polemik pembelian saham/swap oleh Air Asia terhadap MAS yang masih hangat diperkatakan juga jangan dilupakan kerana banyak impak yang akan timbul di sebalik urusniaga itu.
Kerugian MAS jika tidak ditangani dengan bijak boleh dijadikan isu oleh puak pakatan haram yang tunggu masa saja untuk 'memanaskannya'!

2 comments:

ORLANDO AHMAD said...

good marketing strategy... harap2 team ni bleh pegi jauh lagi berbaloi diorang taja

Anonymous said...

MAS dah takde duit, lagi rugi. Kononnya dengan 'kepakaran' Air Asia dapat bantu memulihkan MAS.. hehehe...

Itu berita bisnes, boleh la nak twist mana2 yang boleh.

Mr Orlando tau tak, cerita mengenai anak syarikat MAS iaitu Firefly dan mungkin juga MASWings bakal dikuburkan dan diganti dengan Sapphire?

Ini semua bukan suatu advantage bagi MAS tapi kelebihan bagi Air Asia. Oh yer, jangan lupa, route untuk MAS keluar negara dikurangkan separuh dan diambil alih oleh Air Asia X.

Sekarang ni pulak nak taja pasukan QPR yang takde kena mengena dengan MAS tapi dibeli oleh tokeh Air Sia Sia.

Kat mana advantage sebenar yang MAS dapat?

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...