Edisi Peniaga Melayu Ditindas: Semalam Di Bayan Lepas, Sekarang Di Perai Pula!


Semalam A.S menyiarkan bagaimana peniaga di Kompleks Seri Selera Pantai di Bayan Lepas membantah tindakan kerajaan negeri P.Pinang yang ingin merobohkan pentas karaoke bernilai RM50,000. Rujuk di SINI.

Hari ni di Perai, pihak Majlis Perbandaran Seberang Perai (MPSP) meneruskan lagi agenda rejim Guan Eng untuk menindas peniaga melayu.

7 Peniaga yang berniaga kuih, air dan buah-buahan di Zon Perindustrian Prai telah mengadakan demonstrasi bagi membantah tindakan pihak MPSP yang menghalang mereka dari berniaga di kawasan itu.

Penindasan seperti itu menunjukkan kerajaan negeri bukan saja tidak mempedulikan kebajikan peniaga kecil melayu, malah dilihat mahu terus menutup pintu rezki peniaga terbabit.

Mereka yang telah lama berniaga disitu lebih dari 10 tahun dikatakan mampu meraih pendapatan sehingga RM400 sehari, tetapi sejak kawasan itu dikawal polis bantuan dan penguatkuasa MPSP pendapatan mereka merudum jatuh. Apatah lagi selepas ini mereka terus dilarang berniaga di situ.

Dakwaan kononnya mereka penyebab kesesakan lalulintas dikawasan tersebut hanyalah alasan sahaja, sedangkan mereka hanya berniaga diatas longkang yang dialas papan dari jam 5 hingga 7 petang saja dan jika mereka tidak berniaga sekalipun, kawasan tersebut tetap sesak seperti biasa.

Nilaikanlah, dibawah pemerintahan rejim DAP, makin malang nasib orang melayu yang mana terus-terusan terus ditindas. Sedangkan peniaga cina yang berselerak berniaga di mana jua, nak kata dijentik pun tidak. Guan Eng risaukan undi cina akan lari jika dia berbuat demikian.

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...