Guan Eng Musibat Pentingkan Projek Dari rakyat

Penduduk kawasan Persiaran Bayan Indah berkumpul membantah pembangunan Teluk Bayan.

Guan Eng lebih utamakan projek perumahan elit daripada 10,000 penduduk di sekitar Pantai Bayan atau di P.Pinang dikenali sebagai Bayan Bay.

Tak cukup lagikah penambakan yang telah dilakukan di Pulau Pinang ini. Sepanjang Pantai dari Bayan Baru hingga ke Weld Quay sudah banyak yang ditambak. Kalau korang lalu di Jambatan Pulau Pinang pun sudah banyak kawasan laut ditebusguna untuk dijadikan pembangunan rumah elit dan pusat komersil.

Sebaiknya Guan Eng tidak seharusnya hanya memikirkan untuk menambahkan lagi projek perumahan elit. Sudah-sudah la yang ada dah cukup banyak. Guan Eng seharusnya memikirkan bagaiman untuk membina rumah mampu milik terutamanya untuk orang melayu di Pulau Pinang.

Kesian 10,000cpenduduk di sekitar kawasan yang terlibat, panorama inidah dan lokasi untuk beriadah semuanya akan terhapus disebabkan ketamakan Guan Eng membina lagi projek perumahan elit. Kesian orang yang teraniaya sebelum ni membeli rumah disebabkan mahu pemandangan laut, tapi semuanya sementara saja disebabkan oleh kerakusan Guan Eng yang hanya mementingkan menambahkan projek rumah mewah sahaja daripada kebajikan penduduk yang sedia ada kini.

2 comments:

Anonymous said...

Betul ke khidmat dan gerak kerja kalangan pemimpin UMNO selama ini ikhlas 100%. Itu je soalan yg kerap kita dengar dari kalangan rakyat jelata. Sedangkan mini tar pun org kg tahu siapa kontraktornya dan betapa rendah mutunya dan berapa pulak untungnya. Memang lah bersyukur tapi kumpulan kontraktor yg menguasai lagi lebih bersyukur.

Anonymous said...

Hina agama kami, perlekeh agama kami pun kami tak jadi hal, nak kutuk ulama pun kami tak kisah tapi jgn hina raja kami. Kami bersumpah atas nama melayu, kami akan pertahankan raja-raja kami, bangsa kami, negara kami hingga titisan darah yg terakhir. Nak hina agama kami, itu lu punya pasal. Yg penting melayu terus ke hadapan

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...