satu bukti jelas bahawa perkasa tidak rasis


Tuduhan sesetengah pihak bahawa perkasa adalah sebuah pertubuhan yang rasis telah terbukti tidak benar dengan kehadiran ratusan warga Tionghoa dari sekitar Kuala Lumpur pada majlis itu.

Ini adalah kali pertama Perkasa menganjurkan Rumah Terbuka Tahun Baru Cina sejak ditubuhkan tiga tahun lepas khusus untuk meraikan warga emas, wartawan dan jemputan kaum Tionghoa.

Ibrahim Ali terperanjat dengan kehadiran yang di luar dugaan sama sekali dan tak menjangka ramai yang hadir sehingga makanan pun tidak mencukupi. bagi beliau, ia satu sambutan yang cukup luar biasa.

6 comments:

CUPING MERAH said...

chaiiittt lagi tipu

Anonymous said...

Tapi kenapa bagi ang pao warna Putih? Ang pao untuk warga cina yang dah mati? Dia sengaja ke? Bukannya susah nak dapat ang pao merah, bank pun bagi free.
Suatu tindakan yang kurang ajar dan bacul.

anakbangsa said...

tengok blog helen ang.helen kata perkasa kurang ajar.kenapa???sebab dtk ibrahim ali beri ang pow putih pd warga tua tu.nak tahu apa maksud ang pow putih?makna nya utk pengkebumian.perkasa perlu lebih sensitif hal ni.mungkin mereka x tahu hal ni tapi dtk ibrahim ali perlu menjelaskan hal ini especially pd blogger helen ang sbb beliau yg highlightkan isu ini.mungkin kita berniat baik tp kita alpa terhadap adat sesuatu kaum barangkali.sori terpaksa ckp hal ni...

Anonymous said...

Itulah Rasis menjadi pegangan PERKASA dan sehingga mereka tidak pernah mengambil berat hal budaya orang cina mahupun india. Malang sungguh cuba nak berbuat baik tetapi ditaburnya racun.. amat memalukan bagi pertubuhan PERKASA!!

Anonymous said...

Perkasa berbangsa Mat salleh. Manalah erti kebudayaan orang Asia?

anakbangsa said...

kadang2 bila kita ikhlas berbuat baik bila terkhilaf akan sesuatu, org akan melihat lebih pd yg terkhilaf.yg baik tu org sering terlupa.x perlu lah kita dok menghentam perkasa hanya atas kekhilafan ini.kita kalau asyik mencari salah org maka yg ternampak dek mata kita hanyalah kesalahan sahaja cubalah sekali sekala kita mencari kebaikan seseorang tu nescaya kebaikan jua yg kita jumpa.jd jgn lah asyik cari silap org sebab kita x kan kemana sbb sibuk sgt mencari

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...