Bukti Suhakam Anti Islam?

A.S: Jika Malaysia mengikut kemahuan suhakam, lagi masalah akan timbul. 
Mereka tak kenal negara arab saudi...negara Amerika pun tunduk jika Arab Saudi mula bersuara...ni kan kita, masalah nya orang yg menghina nabi kita patutkah diberi muka?


Kalau begitu, takda gunalah Malaysia dikenali di seluruh dunia sebagai negara Islam contoh.
Suhakam tak patut masuk campur drngan urusan negara org luar/interpol..
Kalau orang berkenaan menghina ugama mereka dan tuhan mereka adakah mereka akan bersuara?


Patut ditutup sahaja suhakam yg nampak berkiblat pro pembangkang.
Apabila bersih/pembangkang buat macam-macam hal yang memburuk undang-undang /negara dan membelakangkan hak majoriti rakyat tak nak pulak depa bersuara.!
Dalam isu ni, aku setuju 100% dengan tindakan DS Hisham. baru nampak tegas sikit!
Tapi jangan dengan orang asing saja! Dengan orang Malaysia lagi mau lebih berani!

 ************** 

 Suruhanjaya Hak Asasi Manusia Malaysia (Suhakam) amat kecewa dengan pengusiran pulang kolumnis Arab Saudi, Mohammad Najeeb A. Kashgari, yang menurutnya telah dilakukan secara terburu-buru atas permintaan pihak berkuasa negara itu, kelmarin.

 Naib Pengerusi Suhakam, Datuk Dr Khaw Lake Tee berkata, pengusiran beliau menjadi satu kejutan walaupun rayuan bertulis telah dibuat oleh Suhakam kepada Menteri Dalam Negeri, Datuk Seri Hishammuddin Hussein untuk mempertimbangkan kesnya agar selaras dengan prinsip hak asasi manusia dan khususnya prinsip bukan 'refoulment' di mana seseorang yang menghadapi penganiyaan di negara beliau tidak perlu dikembalikan ke negara tersebut.

 "Pengusiran pulang Mohammad Najeeb akan mempunyai kesan negatif kepada negara kerana telah melanggar undang-undang dan instrumen hak asasi manusia antarabangsa," kata beliau dalam satu kenyataan dikeluarkan lewat malam tadi. Katanya, kolumnis itu telah pun dinafikan hak-hak tersebut di mana kes beliau telah menarik tajuk-tajuk utama media antarabangsa.

 Dalam hal ini, kata beliau, Suhakam mengulangi seruannya kepada kerajaan, sebagai ahli Majlis Hak Asasi Manusia Pertubuhan Bangsa-bangsa Bersatu agar menunjukkan komitmen untuk mendukung standard tertinggi dalam mempromosi dan melindungi hak asasi manusia di negara ini.

 Semalam, Hishammuddin menegaskan Malaysia tidak akan membenarkan penjenayah yang dikehendaki di negaranya sendiri menjadikan negara ini sebagai destinasi untuk bersembunyi. "Jangan ingat Malaysia negara yang selamat untuk mereka bernaung dan tinggal bagi mengelak mereka diburu. "Kita tidak akan membenarkan mereka menjadikan Malaysia sebagai transit," katanya.

 Mohammad Najeeb, 23, dihantar pulang ke negara asal kerana didakwa menggunakan Twitter untuk menghina Nabi Muhammad S.A.W. Hishammuddin memberitahu bahawa penahanan Mohammad Najeeb dibuat atas permintaan kerajaan Arab Saudi dan bukannya daripada Interpol seperti yang didakwa beberapa pihak. Hishammuddin turut menafikan wujud injunksi mahkamah untuk menghalang penghantaran pulang kolumnis Arab Saudi itu. Katanya, Malaysia punya polisi bukan sahaja pada negara Arab Saudi tetapi juga negara lain termasuk Amerika Syarikat jika diminta berbuat demikian.-SH

2 comments:

Anonymous said...

SUHAKAM memang anti kerajaan, semua yang dibuat kerajaan pasti ada tentangan. Tetapi apa yang dibuat oleh PR semua disokong malah mendesak pihak kerajaan supaya mengikut dan menerima apa yang dibuat oleh PR. Inilah sikap "dauble standart" SUHAKAM. SUHAKAM diujudkan oleh kerajaan BN untuk membantu semua rakyat Malaysia bukan untuk membantu parti politik PR. Memang patut SUHAKAM dibubarkan sebab dah menyimpang dari tujuan sebenar.

Anonymous said...

HAK ASASI KEPALA BUTUH...
SUHAKAM HARAM JADAH NI PATUT DITUTUP TERUS...

ANAK HARAM YG DOK DI SUHAKAM SEMUA NAK CARI PASAL DGN ORG ISLAM...

MASA AKAN DATANG NI KORANG STANDBY...

AKAN DATANG HADIAH YG LUMAYAN MENANTI SUHAKAM NI...

PEJUANG HAMAS..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...