Mesti Baca! Percaya Atau Tidak Kehebatan Tentera Malaysia?


1 – Percaya atau tidak jika dikatakan Komando² Malaysia diberi tugas sebagai QSR (Quick Reaction Rescue) bagi tentera NATO dalam perang BOSNIA? Suatu ketika pernah dicatatkan dalam newspaper di Amerika.. Diharapkan informasi ini dapat dikaji dan dikongsi bersama….hal ini dan diperakui oleh tentera² asing dan mengelarkan pasukan yang datang untuk garisan mati.

 2 – ATM diperakui PAKAR PERANG HUTAN oleh seluruh dunia dan merupakan satu satunya pasukan yang Berjaya mengekang komunisme? Percaya atau tidak?

 3 – VAT69 dijulang sebagai komando terbaik dunia sehinggakan pasukan ini didokumentarikan oleh ASIA CHANNEL…percaya atau tidak?

 4 – Perisik Malaysia sama ada PDRM atau ATM merupakan perisikan yang paling terbaik dalam dunia…percaya atau tidak? Pada 1988 seorang perisik KGB ditangkap iaitu Siddiq Ghouse kerana merisik Malaysia? Hal ini dibuktikan dengan kepantasan Malaysia membasmi Al-Maunnah,KMM, Abu Sayyaf, Jemaah Islamiah dan penganas² lain tanpa mengambil masa yang lama.

 5 – ATM dianggap pakar modified dan pakar intergrasi oleh negara luar, sebagai contoh MiG29N Malaysia satu²nya pesawat tempur jenis itu yang memiliki peluru berpandu, dan rangking pertama hingga 22 pemandu pesawat tempur adalam anggota TUDM walau hanya menggunakan pesawat buruk tersebut! ATM juga telah mengubah suai SU-30KMM Malaysia menjadi lebih baik daripada pesawat tempur terbaik dunia iaitu SU-30MKI milik Tentera India !…
 ATM juga mengubah suai SCORPHENE menjadi lebih senyap dan paling efisen dalam seluruh kapal selam milik angkatan tentera seluruh dunia! Bahkan percaya atau tidak jika dikatakan kapal kontena sumbangan MISC kepada ATM di ubah suai menjadi kapal seba guna dan kini ia berkhidmat dalam OPS FAJAR mengawal perairan Eden!

 6 – Sebelum pasukan elit MARINIR (tentera laut Indonesia ) berjaya “TAWAN” Singapura…..pada 1980an pasukan komando udara Malaysia HANDAU telah menerobos pangkalan peluru berpandu udara milik tentera singapura yang terletak di BUKIT BATUK! Paling diingati pada kes itu Komando Malaysia meletakkan bendera MALAYSIA .!

 7 – Pada lewat 1980an, sekumpulan tentera singapura ditangkap oleh askar wataniah Malaysia kerana cuba memasang radar di sebuah bukit yang terletak di johor. Tindakan ini dibalas Malaysia apabila dilimbungan kering dan basah singapura kerap berlaku letupan sabotaj yang menjejas pelancaran ekonomi Negara itu.

8 – Percaya atau tidak ? Indonesia risau apabila RELA ditubuhkan dan diperbesarjkan? Ini kerana mereka tahu adanya pasukan bantuan khas dalam RELA. Ini mengingatkan pada bantahan singapura sewaktu penubuhan Pasukan Terjun Payung (briged para)

 9 – Percaya atau tidak perisik dan anggota elit ATM dan PDRM,apabila bersara dikehendaki melaporkan diri di balai polis bagi waktu dan masa yang ditetapkan? Mereka juga sukar untuk memohon passport atau visa ke luar Negara.

 10 – Semua anggota elit komando Malaysia (ATM) dilarang memakai motorcar ber”clutch”percaya atau tidak?

11 – Percaya atau tidak panggilan “cikgu” digunakan oleh anggota polis merujuk pada anggota ATM?

12 – ATM menjadi rebutan amerika dan Britain.Namun ATM memilih Britain kerana ikatan persahabatan yang kian lama terjalin, namun tahukah anda ATM telah menubuhkan sekolah ketenteraan FORT BENNINGS ? Disini diperkatakan tentera terhebat adalah SAS (Britain), diikuti Malaysia (ATM) dan amerika US ARMY. Percaya atau tidak?

 13 – Indonesia pernah mengutuk angkatan tentera Malaysia kerana sewaktu latihan , anggota tentera Malaysia membawa resin makanan! Namun ia dibalas Malaysia apabila sewaktu gempa bumi PADANG, makanan yang dihulurkan Malaysia adalah resin tersebut! Makanan inilah yang dikatakan expired padahal mereka kalah malu pada Malaysia.

 14 – Bagi menghina Malaysia, Indonesia segaja mengajar angkatan tentera Kemboja. Tapi Indonesia mendapat aib apabila ATM berjaya menerobos kem tentera Kemboja tanpa disedari dan berjaya mematikan periuk api !ini amt memalukan mereka….percaya atau tidak?

 15 – Pasukan elit pertama Malaysia merupakan Sarawak Rangers dan ini merupakan pasukan paling awal sebagi pasukan elit dari negara2 rantau ini. Percaya atau tidak?

 16 – Indonesia selalu mengutuk ATM sebagai scotboy merujuk pada perkhidmatan KOR ADAT ISTIADAT ATM yang bertugas di istana BUCKINGHAM bersama sama pasulan ROYAL AND BLUES BRITAIN, sebenarnya Indonesia dan negara yang kononnya melayu malu apabila kemelayuan tetap ditonjolkan dalam apa sahaja tentang Malaysia . Percaya atau tidak?

 17 – Indonesia mendapat aib di Lubnan apabila dua anggota tenteranya lari apabila dikejar pasukan elit Israel iaitu briged kafir, setakat ini kontinjen² negara PBB yang datangnya dari negara² melayu dan terkenal adalah MALBATT(disertai angkatan tentera diraja brunei) yang terbukti dalam misi Bosnia dan Mogadishu.

10 comments:

notetonurnatrah said...

0leh kerana itu ramai budak2 askar kerek.. sebahagian darinya. :)

canang said...

Alamak...kerek ni bersifat individu la sahabat.... Dah nama pun manusia tak lepas dari sifat2 seperti ini...Jadi janganlah kata sesapa pun kerek2 ni... Penulis Blogger...

Anonymous said...

KELEBIHAN INI HARUS SENTIASA DI PERTINGKATKAN.MUNGKIN ADA ILMU2 BARU YANG BOLEH DIPELAJARI OLEH ANGKATAN TENTERA KITA...INGIN SEKALI MELIHAT PASUKAN TENTERA DIBERI TUGAS MENGAWAL PARA PENDEMOTRASI DI MLAYSIA INI...

anak komando said...

1. bukan QSR ler tapi QRF - QUICK REACTION FORCE daripada elemen CRT(combat rescue team GGK)

3. VAT69 komando terbaik dunia? rasanya salah nie.

5. majoriti anggota adalah anak melayu. Sifat org melayu ni suka mengubahsuai apa jua benda yg ada kat dpn mata dia, sebb tu x heran moto kapcai yg slow tu bole jadi laju

6. bukan tahun 80-an, tapi masa kes pulau batu puteh zaman mahathir tu. ingat lagi tak time kapal perang singapore karam berlanggar dgn kapal kargo, masa tu ler dikatakan PASKAU telah menceroboh pangkalan pertahanan udara singapura dan ceroboh masuk ke opis CO kemudian menggantikan bendera singapura dgn bendera Malaysia.

10. itu dulu2 masa zaman komunis dulu. semua anggota GGK diharamkan dr guna motor ader clutch. tp skang ni xtau ler...hehehehe

12. ATM menjadi pilihan Brits dan US untuk joint ops kat Perang Bosnia sebab ATM sangat profesional dalam tugas. kalau x silap FORT BENNINGS ditubuhkan dan dibuat mendapat bantuan pakar dari PULADA. Fort Bennings merupakan pusat bagi US Rangers.

Anonymous said...

Blackhawk down mogadishu. Askar kita yg selamatkan tentera us. Tambah lagi satu fakta.

Anonymous said...

aku setuju ngn anak komando..sbb aku pun anak askar..sikit sebanyak 2 tau la jgk..x2 yg no 10 tu..zaman dulu ye la..skung dh mcm2 moto kot diorang pakai..

Anonymous said...

Apehal ko anti sgt kt indon ni. Fakta or auta ni. Mcm pelik je. Bapak & abg aku pn komando x de pn crt mcm ko ni.

Unknown said...

Askar mesti kena ada sifat sifat yang orang biasa tak suka. Kalau tak macammana nak pikul senjata dan gunakannya.Keluarga pasukan keselamatan pun hebat juga.Suami pergi operasi berbulan, semua urusan isteri kena take over.Aku tahula sebab bapak aku pesara polis hutan.Aku respect mak aku.

Anonymous said...

Ex PPH Pasukan Polis Hutan aka Komando 69 terbaik dunia fakta benar der. Ayah aku yg slalu kluar masuk hutan kt ulu kinta clearance komunis tahun 1969. Jangan pandang sebelah mata, sbb aku anak Komando69 sume fakta dalam memory aku sekeluarga.Apa pun Tabik hormat pd wira2 negara Kita. Nyawa mereka dihujung senjata.

Anonymous said...

Ayah aku ex komando 69 ulu kinta. Fakta VAT69 terbaik dunia adalah benar. Aku ank komando69 aku thu perit hidup dlm kem mcmana, nyawa ayah aku hampir melayang utk mempertahankan negara,nyawa dihujung senjata, masuk hutan bendit komunis dh tggu atas pokok, Mak dan adik beradik aku selalu kna tggl sbb ayah aku calling masuk hutan clearance komunis 1969. Jangan nak persenda kekuatan semangat Polis Hutan aka Komando 69. Xperlu nak kerek sbb itu AMANAH Allah swt utk setiap hambaNYA apabila diberi tanggungjawab.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...