Mat Sabu Terlibat Dalam Kejadian Amuk Di JPM??

Timbalan presiden PAS, Mohamad Sabu, hari ini mendesak kerajaan memberikan penjelasan terperinci mengenai kejadiaan amukan seorang lelaki sehingga ditembak mati di Kompleks B, Jabatan Perdana Menteri (JPM), Putrajaya, Isnin lalu.

Timbalan presiden PAS yang mesra dengan panggilan Mat Sabu berkata, penjelasan perlu diberikan oleh kerajaan agar rakyat tahu dengan lebih terperinci mengenai kejadian tersebut. “Saya desak kerajaan Malaysia beri penjelasan terperinci tentang kejadian tersebut,” kata Mat Sabu.

 “Kejadian itu berlaku secara tiba-tiba dan lelaki tersebut telah ditembak mati. “Oleh itu rakyat perlu tahu apa disebalik kejadian ini.” Isnin lalu seorang lelaki yang menggelarkan dirinya “Imam Mahdi” mati ditembak polis ketika mengamuk bersama seorang wanita dengan melibaskan pedang samurai di luar perkarangan Kompleks B, Jabatan Perdana Menteri (JPM), Putrajaya. 


Dalam kejadian kira-kira 2.30 petang itu, suspek yang dikenali sebagai Khalil Afandi Hamid, 47, meninggal dunia ketika dalam perjalanan ke Hospital Putrajaya selepas terkena tembakan di tangan dan bahagian ari-ari. Manakala suspek wanita, seorang bekas pelajar Universiti Islam Antarabangsa (UIAM) berusia 28 tahun, terkena tembakan di bahagian paha kanan dan sedang mendapatkan rawatan di hospital sama.


Menteri di jabatan perdana menteri, Datuk Seri Jamil Khir Baharom, berkata, pihaknya sedang berurusan dengan Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (Jakim) bagi memastikan motif sebenar kejadian serangan tersebut. “Sekiranya benar serangan itu ada kaitan dengan gerakan keagamaan, kita mahu tahu gerakan mana yang terlibat kerana kejadian ini amat bahaya dan bukan kes terpencil,”~tmi


************
Dia mai dah barua komunis sorang ni..
Mai buat tunjuk pandai tapi sebenarnya bangang!..
Kalau boleh semua benda dia nak politikkan..
Janji boleh dapat publisiti murahan


Aku nak habaq kat hang wahai Mat Sabu, hang tak payah buat kalut..
Tau la Polis buat kerja dia..
Puii!!

4 comments:

Anonymous said...

bilik 121 hotel perdana mana..? jawab jawab ?

Anonymous said...

Petikan dari blog Jaya Negara yang ternyata menyanjungi Mantan PM.:
"Dr Mahathir pernah dikafirkan semasa mengusulkan pendapat supaya Alquran diubahkan kepada banyak bahasa supaya mudah dipelajari. Hariini cuma ada terjemahan kebahasa-bahasa lain. Terjemahan tidak sama. Itu bukan yang Dr Mahathir maksudkan. Ia berbeza dengan kitab Injil telah lama diubah dan Wal hasilnya Kristian dianuti lebih dari 2.2 bilion penduduk Dunia. Penat orang tua ni menjawap. Dr Mahathir satu-satunya manusia berjiwa besar yang aku temui diMalaysia hingga hari ini. Jika dia masih mahu menjadi Perdana Menteri Malaysia pasti aku amat-amat bersetuju."

Anonymous said...

Rakyat Malaysia memang ingin tahu!!!
Mana hilangnya Kutipan Wang Memali???
Bau p**i Normah masih melekat di hidung Mat Sabu...Komunis!! Sejarah Bilik No. 121 Hotel Perdana masih segar dalam ingatan Rakyat Malaysia!!!

Anonymous said...

Assalamualaikum,

Sekadar peringatan bagi yang terlupa."Wahai orang-orang yang beriman hendaklah kamu jadi orang-orang yang selalu menegakkan (kebenaran) karena Allah, menjadi saksi dengan adil. Dan janganlah sekali-kali kebencianmu terhadap sesuatu kaum, mendorong kamu untuk berlaku tidak adil. Berlaku adillah, karena adil itu lebih dekat kepada takwa. Dan bertakwalah kepada Allah, sesungguhnya Allah Maha Mengetahui apa yang kamu kerjakan."(Al-Maa'idah-Ayat 8)
Berhati-hati dalam 'posting' yang di paparkan kerana ianya kelak bakal dipersaksikan di padang mahsyar.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...