Jom Jenguk! Beza kutipan derma PAS dan UMNO..


Ramailah pencacai PAS kutip duti hiburan apabila adanya ceramah dan konsert anjuran PAS.
Ahli PAS bukan main berkobar kobar menderma tapi duitnya dibelanja buat bayar artis, hotel 5 bintang utk penginapan penghibur PAS, duit minyak kereta Mercedes penceramah PAS.Lebih memilukan, duit yang dikutp tidak diaudit dan tahu secara terperinci ke mana ianya pergi.

Lebih memilukan lagi, kutipan derma PAS disalurkan kepada perjuangan yang boleh melemahkan perjuangan Islam di Malaysia apabila PAS bersekongkol dengan DAP dan PKR yang berniat untuk menyamaratakan kedudukan semua agama dan tiada lagi kelebihan untuk Islam jika pakatan haram memerintah.

Ahli PAS dapat apa? Ingat derma utk bina masjid ae apa? Ini tak, derma duit sekali penceramah PAS yg kawin sampai 4 orang. Kerjenya tak tapi bini boleh banyak.

PAS ni melatih orang islam kutip derma. BUSINESS ETHIC dia KUTIP DERMA. Bukan nak latih cari duit. Berniaga sapu sampah, tebas semak cuci longkang lagi mulia dari minta derma. Kalau rajin cari duit pun, mostly berniaga ubat kuat seks. Lain tarak...

Agaknya kalau PAS pegang kerajaan pusat, semua projek PAS buka tabung minta derma? Confirm kat kaunter-kaunter kerajaan penuh tabung derma. Behentikanlah menipu duit orang ramai yang miskin. Carilah kerja yg halal.

 
Berbeza dengan UMNO.
Contohnya seperti keratan akhbar diatas.
Ni bukan nak riak atau menunjuk!
Nanti pahala pun tak dapat. Buat rugi saja.

Ini hanya satu contoh sebagai perbandingan bagaimana UMNO hanya akan menggerakkan tabung apabila keadaan benar-benar memerlukan dimana nawaitunya memang jelas untuk membantu saudara semuslim yang bernasib malang di Myanmar sana! InsyaAllah, jelas tabung ini akan disampai melalui utusan.
Duit tabung PAS korang tau sampai ke mana???

Tahniah sahabat Pemuda UMNO Nibong Tebal yang mengambil insiatif menggerakkan tabung ini.
Kutipan derma yang dilakukan semasa persidangan Pergerakan Pemuda UMNO Bahagian Nibong Tebal 2012 baru-baru ini,

Cuma tabung kutipan ini tidak digerakkan lebiih awal contohnya seminggu sebelum persidangan tersebut. kalau tidak, nescaya jumlah terkumpulnya jauh lebih dari itu,
Takpelah, yang penting nawaitu pemuda UMNO itu.




Kehadiran 300 orang pemuda perwakilan dan pemerhati yang kelihatan bersemangat pada persidangan pemuda Bahagian Nibong Tebal baru-baru ini jelas menunjukkan iltizam dan kesungguhan pemuda untuk membantu BN merampas kembali kerusi Parlimen Nibong Tebal.

InsyaAllah, tiada yang mustahil..

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...