Rumah RM25,000 jadi RM250,000. PKR Boleh!


Kalau dilihat rumah ni agak biasa jika di kawasan perumahan mewah,tapi agak luar biasa di kawasan perumahan PKNS teres kos rendah. 




Tapi inilah yang berlaku....dulu bila ada saja pemimpin UMNO yang buat rumah begini...heboh satu Malaya kata rasuah dan macam macam....tapi pemilik rumah ni adalah orang kuat PKR di Serdang Jaya, Seri Kembangan....

Rumah ini diubahsuai ratusan ribu ringgit sedang rumah asal hanya bernilai RM25 ribu sahaja...sekeliling rumah ini tertutup kerana rumah ini melindungi rumah kos rendah lain....rumah ini diubah suai tanpa mendapat kelulusan dari pihak MPSJ.

Jika dapat kelulusan takkan MPSJ meluluskannya....inilah hebatnya PKR umpama pepatah "
 Kata Dulang Paku Serpih,." -Sumber

Penganut-penganut PKR selalu mengatakan BN memerintah rakyat hidup miskin dan menderita, tapi mcm mana pula rumah murah boleh jadi rumah mewah sejak PR memerintah Selangor?
Rakyat biasa tak dapat buat ubahsuai mcm ni tapi org kuat PKR dapat pulak?

5 comments:

Anonymous said...

apa kata pencacai PR,pihak berkuasa tempatan seperti biasalah jawapanya,tolak sana tolak sini.

Anonymous said...

itu baru orang kuat...belum de facto leader lagi..hehehe

Anonymous said...

La, ni bukan banglo 25 Juta macam toyol atau banglo Ketua Cawangan atau Bahagian orang-orang UMNO pun.

Macam rumah rakyat biasa je yang ada duit sikit ubah suai.

Anonymous said...

Kalau bab bab ni bagi saya sama je orang BN dan org PR.

Anonymous said...

senang-senang bila ada kuasa,sape yang tertindas?? rakyat! walaupun pkns dah buat rumah mampu milik untuk rakyat selangor yang berpendapatan rendah,tapi tidak bersifat "mesra rakyat xberduit". hanya menyediakan ruang dan peluang dengan cara menyalurkan borang permohonan.tapi bila dah lulus biarkan pemaju pulak yang ambil alih... kene bayar deposit la,peguam la..ada charge lain la.... seelok2nya permudahkan la urusan rakyat yang tidak berduit ne dah namanya pun rumah kos rendah... ye ke tidak???? buntu la nak cari rm6k lebih nak dapat rumah pkns... pemaju tau mintak je...pkns lepas tangan...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...