Mesti Baca: Kisah Benar Orang Islam Ijok Yang Bermandi Air Mata Dipinggirkan Oleh MB Khalid

A.S KATA, INILAH NASIB ORANG MELAYU DIBAWAH KEPIMPINAN PAKATAN RAKYAT. MEREKA HANYA LEBIH BANYAK BERMAIN POLITIK DAN HANYA BERETORIK SEMATA-MATA. KONONNYA PERJUANGKAN RAKYAT, NAMUN HAKIKATNYA RAKYAT SENGSARA DAN MERANA HIDUP DI BAWAH MEREKA.


BUKANNYA MEREKA MINTA WANG ATAU HARTA UNTUK MEREKA, MEREKA HANYA PINTA SUPAYA KERAJAAN NEGERI SELANGOR AMBIL BERAT TERHADAP KEPERLUAN SURAU DAN MASJID MEREKA. APATAH LAGI DI KAWASAN SEORANG MENTERI BESAR.
INIKAH LAYANAN YANG SEHARUSNYA DITERIMA?

PRU13 PAKAT-PAKAT TOLAK LA PUAK PAKATUN NI.HIDUP KORANG KELAK AKAN LEBIH MERANA JIKA SILAP MEMILIH LAGI..

Jemaah surau di Ijok mendakwa tidak pernah menerima sebarang bentuk bantuan daripada kerajaan negeri sejak 2008 lagi walaupun telah beberapa kali permohonan dibuat.

Hasil tinjauan mendapati setiap surau di kawasan tersebut terpaksa mengambil inisiatif sendiri bagi mendapatkan dana untuk meneruskan aktiviti keagamaan mereka.

Duit sendiri

Surau ini memang tidak pernah dapat peruntukan dari kerajaan negeri. Seingat saya kali terakhir Jemaah surau ini mendapat bantuan adalah pada 2008, itupun daripada kerajaan terdahulu.

“Lepas 2008 tak pernah dapat. Kami terpaksa guna duit sendiri untuk sediakan segala kemudahan. Saya pernah hantar surat di pejabat Menteri Besar sebanyak empat kali, tapi masih tidak dapat peruntukan,” tegas Zaini. Baca seterusnya di SINI

1 comment:

Anonymous said...

Sudahla....kalau mereka di ijok berendam air mata kami di malaysia ni, berendam air maya darah tgk BN dan juak juaknya mentekedarah duit dan harta rakyat! Toksahlahnbising bising, buat petabihberas cakap dgn oranf BN yg bertuhankan dunia!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...