Nah. Rasakan!! Akibat hina Melayu di FB, penolong pengarah rasis dibuang kerja!

Seorang penolong pengarah yang bertugas di sebuah jabatan kerajaan di Singapura dibuang kerja dengan serta merta kerana menghina kaum Melayu dalam posting facebooknya.


Amy Cheong, seorang rakyat Malaysia, menghina kaum Melayu dengan postnya yang penuh dengan kata kesat ketika merujuk kepada sebuah majlis perkahwinan yang berlangsung di bawah blok rumah pangsanya.

Beliau telah pun meminta maaf dan memadamkan post asalnya namun tindakan tegas tetap diambil. Beliau juga menghadapi siasatan pihak polis di atas kes yang sama.

Berita penuh dalam bahasa Inggeris korang boleh baca di news.asiaone.com.

Maaf cakap,Kerajaan Malaysia seharusnya malu dengan Singapura dalam hal seumpama ini samada penghinaan terhadap bangsa ataupun agama lain.

Kita kadang-kadang dilihat terlalu memberi muka dan bertolak ansur dalam hal ini hingga kaum itu memijak kepala. Sifat perkauman yang melampau memang boleh merosakkan keharmonian sejagat.

4 comments:

Anonymous said...


Di Malaysia Menteri Dalam Negeri tidak buat kerja,banyak cakap fasal teori2 hasutan dan penjenayah ,mahu mengekalkan kedudukan dalam UMNO sanggup biar bangsa Cina pijak kepala Melayu.Ambil Menteri yang tak berpengalaman dalam mengendalikan isu2 sensetif ini.Cuba lihat banyak kes2 tertangguh tidak diambil tindakan susulan,inilah yang membuat bangsa laknat ni melampau..

Anonymous said...

Tahniah Singapore. aku memang dah lama respect diaorang dalam hal halmacam ni. Tegas dan tak tolak ansur dlm perkara yg boleh menghancurkan Negara Republik Tersebut , Sebaliknya diseberang tambak kerajaan kita di Bawah KDN yg dipimpin oleh Hisham Keris memang "lembik"..dan tak tegas. Hisham memang tak layak memimpin kementerian dlm negeri ..dia mungkin lebih sesuai Jaga bab bab kesenian sebagai pengganti Rais..

Aliffnajmi said...

Kat malaysia ni lain sikit. Kerajaan perlu sgt berhati2 dlm membuat tindakan. Pembangkang kat Malaysia ni kekeringan isu. Jadi apa2 perkara yg melibatkan kerajaan akan mereka spin cukup2 utk diguna sebaiknya menghentam pemerintah.

Tgk lah kes Kugan - sipenjenayah dibela menjadi hero.
BERSHIT 1 - sipelakon mati disanjung.
BERSHIT 2.0 - siperusuh dijulang.
Video chinadoll - siperut boroi diangkat jadi pemimpin.
Video jamban - sipemilik aiskrim dibela.
Bas mewah - sikorup dijadikan menteri besar.

Ada byk lagi contoh2 yg menunjukkan pembangkang2 kat malaysia ni membela dipesalah. Dunia dah terbalik kot.

zakiah71 said...

Najib jangan terlalu lembut. Lembut hanya kalau orang ikut prosedur yg betul. Kalau kacau buat demo kena bagi juga. Tangok Morsi, baik pun kena juga. Cepat ambil tindakan.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...