Panas! Rahsia Orang UMNO P.Pinang Di Kocek @cmlimguaneng

Ini bukan tuduhan melulu tapi satu persoalan yang perlu Lim Guan Eng jawab.
Untuk makluman, sekarang ini malanglah sesiapa yang menjadi ahli UMNO tapi ingin memohon pekerjaan dengan kerajaan negari DAP Pulau Pinang.

Cerita ini bukan rekaan atau kebetulan tapi diceritakan sendiri oleh mangsa yang terlibat.

Aku bercakap dalam konteks majlis Perbandaran Seberang Perai (MPSP).
Mudah ceritanya. Ada 5 orang pemuda di sebuah kampung dalam Nibong Tebal yang memohon pekerjaan hanya sebagai buruh dengan MPSP. Buruh saja, bukannya pegawai besar pun!!

Alhamdulillah, 2 orang daripada mereka diterima bekerja dengan pihak majlis. Namun agak sedih kerana permohonan 3 orang lagi ditolak. Siasat punya siasat apa sebab musababnya, nak tahu kenapa?

Kerana mereka menjadi AHLI UMNO!!
Hanya ahli biasa dan bukannya pemegang jawatan pun!!

Dapat disimpulkan disini, di pihak kerajaan negeri mereka sekarang mempunyai pengkalan data yang lengkap sesiapa yang menjadi ahli UMNO terutamanya di Pulau Pinang. Ini untuk memudahkan mereka membuat tapisan samada dari segi permohonan pekerjaan, perniagaan ataupun kontraktor yang ingin berurusan dengan agensi dibawah kerajaan negeri.

Sekarang nampakkan?
Betapa kejamnya rejim DAP ini hanya kerana tidak menyokong mereka?
Mereka ni lebih zalim dari yahudi!
Nauzubillah, aku tak boleh bayangkan bagaimana keadaanya kalau depa ni memerintah Malaysia.

Umum tahu, ramai penjawat awam di Malaysia ni yang menjadi penyokong dan ahli parti komponen pakatan haram tetapi semuanya diberi muka dan diberi layanan adil dan saksama oleh kerajaan UMNO Barisan Nasional yang sangat mulia hatinya.

Dan yang memusykilkan disini, bagaimana database ahli UMNO boleh terlepas ke tangan pemimpin rejim pakatan rakyat? Aku risaukan data-data keahlian UMNO ni boleh dimanipulasi untuk pelbagai perkara yang menguntungkan rejim pakatan haram ini.
Pasti ada orang dalam yang menerima bayaran tertentu untuk membocorkannya..

3 comments:

Anonymous said...

Meayu lain yang tak berparti lebih memerlukan kerja tu.

Ahli UMNO kan dah kaya?

Anonymous said...

xkan smua ahli umno kaya kot.hbs 2 yg mana keje gomen yg sokong PR bik bhenti keje la.bgla org UMNO keje.apala punya statement.xmsk akai btl la.2 pun kata telus..piirahhhhhh....

Anonymous said...

xkan smua ahli umno kaya kot.hbs 2 yg mana keje gomen yg sokong PR bik bhenti keje la.bgla org UMNO keje.apala punya statement.xmsk akai btl la.2 pun kata telus..piirahhhhhh....

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...