Mansor Othman PASTI kalah Di Nibong Tebal?

Mansor Berdepan dengan kekalahan di Nibong Tebal

Ketua PKR Pulau Pinang Mansor Othman, yang telah dipilih untuk bertanding kerusi parlimen Nibong Tebal dalam pilihan raya umum akan datang, akan berhadapan dengan kekalahan., kata MP Bebas Nibong Tebal, Tan Tee Beng.

Tan berkata PKR tempatan telah dibelenggu dengan perbalahan dalaman manakala anggota Gerakan dan MCA yang mengundi untuknya pada tahun 2008 kerana hubungan peribadi tidak akan melakukan perkara yang sama untuk Mansor.

Beliau mengulas pengumuman oleh Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim pada hari Khamis bahawa Mansor akan menjadi calon untuk Nibong Tebal.

Sebelum ini pemimpin Pemuda Gerakan, Tan dipilih pada tahun 2008 di bawah panji-panji PKR, menewaskan penyandang Ketua Umno Pulau Pinang Zainal Abidin Osman.

Walau bagaimanapun, beliau berhenti setahun kemudian untuk menjadi bebas selepas panel pihak disiplin mengambil tindakan terhadap beliau kerana mengkritik Ketua Menteri Pulau Pinang Lim Guan Eng.Bulan lepas, beliau mengumumkan keputusan beliau untuk menggugurkan kerusi beliau Nibong Tebal dan beralih kepada bertanding kerusi DUN di Pulau Pinang dalam pilihan raya umum ke-13, yang mesti dipanggil selewatnya pada April 2013.

Nibong Tebal adalah kerusi separuh bandar di bahagian selatan tanah besar Pulau Pinang dengan 46% pengundi Melayu, 38% Cina dan 17% India.Tan berkata keupayaan jentera pilihan raya parti untuk menggerakkan orang ramai akan menjadi faktor utama untuk menentukan pemenang di Nibong Tebal.Lawan Mansor yang mungkin ditemuinya, Dato Zainal Abidin Osman, adalah seorang tokoh yang popular di kalangan pengundi, katanya.

Menunjukkan bahawa dia (Zainal Abidin) mendapat sekitar 70% undi Melayu pada tahun 2008, Tan berkata ia akan menjadi sukar untuk Mansor untuk melakukan perkara yang sama."Sentimen Mansor ialah kurangnya jasa beliau kepada orang Melayu di Nibong Tebal. Walaupun menjadi timbalan ketua menteri, beliau adalah seorang pemimpin yang sangat lemah, "katanya.

Pada undi Cina, Tan berkata Mansor berkemungkinan akan hilang 20% lagi undi Cina, di atas BN 20% penyokong tegar Cina.Beliau berkata bahawa dia hanya memperolehi 80% undi Cina pada 2008 apabila mood anti-establishment adalah di kemuncaknya di kalangan kaum Cina.

Beliau percaya bahawa daripada 80%, 20% daripada ia mungkin datang dari Gerakan atau ahli-ahli MCA yang tidak mempunyai masalah mengundi dia."Saya mempunyai satu ikatan istimewa dengan mereka, tetapi Mansor tidak mempunyai. Jadi saya meramalkan dia akan mendapat kurang daripada 60% daripada undi Cina kali ini, "katanya. 
"Untuk undi kaum India, saya fikir anda boleh memberitahu di mana undi kaum India akan pergi," katanya, sambil menambah bahawa Timbalan Ketua Menteri II P Ramasamy telah tidak melakukan apa-apa untuk masyarakat India.

"Jika beliau mahu bertanding, dia pasti akan kalah," katanya.Sambil mengakui bahawa Mansor adalah seorang ahli akademik yang berwibawa pada masa lalu, Tan berkata ketua PKR negeri telah kehilangan daya tarikan beliau sejak menjadi timbalan ketua menteri I.

Beliau berkata Mansor dianggap tidak cekap dan diragui kemampuannya oleh banyak pihak."Kelemahan Mansor tidak boleh diubah sekelip mata. Satu ceramah PKR tidak akan membuat apa-apa perbezaan, "katanya.-Terjemahan dari Free Malaysia Today

2 comments:

Komentar said...

Apa pun rakyat akan bersuara PRU nnt

v
v
Video lucu >>> KLIK SINI

Anonymous said...

Bak kata Running Man..... OUT!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...