Guan Eng Jahanam Kantoi Menipu Data Dalam Buletin Mutiara!


Ini cerita dari rakan blogger dari luar Penang yang hanya baru sekali baca dah sedar penipuan si Guan Eng lahanat ni. 

A.S nak bagitau, sebulan 2 kali paper sampah ni menyemakkan ruang peti surat rumah aku dengan cerita pembohong tak sudah-sudah, propaganda murahan serta digunakan untuk 'mengangkat' imej tokong Guan Eng semata-mata dengan gambarnya hampir di seluruh muka surat. 

Aku nak termuntah setiap kali baca menatang ni. Dah tu pulak, menmbazirkan duit rakyat berjuta-juta hanya untuk benda sampah ini.

Jom kita lihat, apa yang depa duk pemuhong pula kali ni.

1. Baru-baru ini, Salah telah melawat negeri jajahan DAP, Pulau Pinang.

2. Tidak semena-mena, Salah telah diberikan akhbar terbitan kerajaan Negeri yang namanya sahaja Bahasa Melayu tetapi kandungannya adalah di dalam bahasa Inggeris, Mandarin dan juga Tamil. Seolah-olah tidak wujud lagi bahasa kebangsaan di negeri tersebut.

Diperhatikan juga dengan menggunakan tiga bahasa berlainan di dalam satu akhbar, kerajaan Lim Guan Eng ini mahu mengamalkan sistem pecah dan perintah. Mesej yang tertentu sahaja disampaikan kepada bangsa tertentu sahaja. DAP memang mahukan setiap kaum di Pulau Mutiara ini berpecah bermula dengan bahasa dan bangsa.

3. Akhbar ini dinamakan Buletin Mutiara yang memaparkan propaganda DAP serta betapa bagusnya kerajaan ini berkhidmat untuk rakyat negeri Pulau Pinang.

4. Namun, telah setelah diteliti, didapati data yang disampaikan di dalam cetakan akhbar tersebut (di bawah) boleh dipertikaikan.

Versi Bahasa Inggeris

Versi Bahasa Mandarin

Versi Bahasa Tamil

5. Sekiranya anda perhatikan, terdapat kesilapan cetakan kepada versi bahasa Inggeris iaitu, sepatutnya kolumnya adalah terkehadapan; ruangan 2011 sepatutnya untuk 2010 dan seterusnya.

6. Berlainan dengan versi Mandarin dan juga Tamil pada mana kedudukan kolumnya adalah pada keadaan sepatutnya.

7. Namun, bukan salah cetakan yang menjadi persoalannya di sini. Perseoalan tersebut terletak pada jumlah bilangan orang yang menerima 'bantuan' yang diberikan oleh Kerajaan DAP tersebut.

8. Kita ambil contoh barisan pertama; sepatutnya jumlah keseluruhan orang yang menerima bantuan tersebut tidak boleh dikatakan 364,000 orang kerana yang menerima bantuan pada setiap tahun tersebut ada kemungkinan orang yang sama. Maka jumlah keseluruhan orang yang menerima bantuan tersebut adalah sekadar 132,997 warga emas sahaja seperti tahun 2012.

9. Sama juga bagi baris ke-2 sehinggalah baris ke-5, kerana ada individu yang layak menerima bantuan tersebut setiap tahun. Maka atas dasar pengiraan manakah yang DAP berani menyatakan bahawa penerima bantuan tersebut jumlahnya adalah sedemikian?

10. Sama juga seperti pemilihan CEC DAP semasa kongresnya tempoh hari. Sekiranya pengiraan sebegini pun gagal, patutlah berlaku kekecohan tersebut.

11. Ataupun Kerajaan DAP Pulau Pinang tahu dan sedar tentang perkara ini dan ingin memanipulasi rakyat tentang fakta dan data yang sebenar.

12. Gunakan Hak Untuk Berfikir Sebelum Hak Untuk Bersuara!

Sumber : Salah Addin

1 comment:

Anonymous said...

BACA NI KOROK MU!! MUAHHHHAHAHAHAHAHA!

http://amenoworld.blogspot.com/2013/01/video-yang-najib-razak-mesti-tonton.html

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...