Kesian.. @chegubard kantoi tak layak bertanding di Sungai Acheh?? #TolakPR



Lanjutan Dari Entry Ramai Rakan-rakan Blogger Semalam Yang menyaksikan Pas dan PKR masing-masing telah Mengumumkan Calon Mereka untuk Bertanding Di kerusi DUN Sungai Acheh dalam Kawasan Parlimen Nibong TEBAL. Pertembungan Dan Pertelagahan Yang Kronik Sesama Mereka Dalam Pakatan Haram sudah Pasti Tidak Dapat Dielakkan Lagi.

Info Terbaru Yang Diperolehi Dan Setelah Disiasat, jika Menurut Maklumat Di Atas Chegubard Sebenarnya tak layak Untuk Bertanding Di Kerusi Dun Terbabit. 

Ini Adalah Kerana, Menurut Syarat SPR, seseorang Yang Mahu Bertanding Di sesebuah Kerusi DUN haruslah Mempunyai Kad Pengenalan Yang Beralamat Di dalam negeri Tersebut. Dalam Kes Ini, Negeri PULAU PINANG.Jika Menurut Maklumat Diatas, kemungkinan Besar Alamat Ic Chegubard Masih di Negeri Sembilan.  Perkara Ini Tidak Terpakai jika Mahu Bertanding Di Kerusi Parlimen.

Makanya, Chegubard Terus Jadi Lobai MALANG Jika Dia Tak Layak Bertanding DI kerusi Sungai Acheh.
Ini Adalah Kerana Pada Asalnya Namanya di Parlimen Nibong TEBAL tetapi Dia dipermainkan Dan Pengumuman yang Dibuat MANSOR semalam DIKHABARKAN dilakukam dalam Keadaan Yang Cukup Tergesa-gesa.

Maka Tersenyumlah Yusni Mat Piah Calon Yang Dibawa Oleh Pas Untuk Mengintai Kerusi Dun Sungai Acheh. Yusni Mat Piah Ni Orang Baling Yang langsung Tak Dikenali Oleh rakyat Sungai Acheh dan Satu Habuk Jasa Pun Tiada Terhadap Orang Di Sini.




2 comments:

Anonymous said...

nak tergelak aku tengok sibloger ni tersentot bila kawasan dia di masuki tokoh keadilan,,,,

Anonymous said...

gelak lar puas2...yg penting UMNO untuk selamanya

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...