Ungku Salleh Buat Laporan Polis kata difitnah tapi ahli Umno cabar beliau bersumpah

Apa komen Engku terhadap cabaran ini?


Aku tidak berniat untuk mengeruhkan keadaan yang dilihat semakin meruncing dan mampu mengeruhkan iklim politik Umno di negeri Selangor. Kenyataan yang dituduh oleh blogger  inigoblogpolitikterhadap Ungku Salleh Ketua Pemuda Umno bukan sesuatu yang boleh dipandang mudah dan diambil ringan apatah lagi melibatkan tuduhan Pemimpin Utama Umno Negeri dikatakan menerima wang dari Anwar Ibrahim untuk memastikan BN Tewas mudah.


 Tindakan Ungku Salleh membuat laporan polis bahawa dia difitnah boleh disifatkan sebagai suatu langkah yang wajar demi untk membersihkan nama beliau dari terjejas.

Namun ia MUNGKIN sebagai satu cara sementara untuk melepaskan diri beliau terhadap tuduhan tersebut. Harus diingat, membuat laporan polis bukn satu tindakan yang boleh dibuat main-main.

Namun kenyataan dibawah yang dipetik dari blog inigoblogpolitik membayangkan kemungkinan tuduhan ini adalah benar tidak boleh kita ketepikan terus.

Namun Wak mempersila dan mengalu-alukan Ungku Salleh untuk membuat laporan polis bagi menafikan bahawa dia pernah mengeluarkan kenyataan tersebut. Kalau perlu, mungkin Ungku Salleh boleh bertindak menyaman Wak, tetapi perlu diingat, Ungku Salleh harus bersedia dengan pendedahan seterusnya mengenai lokasi, masa dan tarikh kenyataannya itu diucapkan. Banyak telinga juga yang mendengarnya dengan beberapa nama (tidak perlu disebutkan di sini), juga boleh dipanggil untuk dijadikan saksi bahawa kenyataan itu semenangnya dititip oleh bibir Ungku Salleh sendiri.




Jadi, macamana ni Ungku Salleh??
Laporan Polis dah dibuat, tapi mereka cabar bersumpah laknat pula serta pihak yang menuduh ini kata ada bukti macam macam untuk mengesahkan tuduhan mereka.
Berat berat..

Penyelesaian yang terbaik perlu dilakuakn untuk mencari jalan damai dimana jika benar tuduhan ini mana mana pihak yang salah haruslah dihukum dengan sekeras kerasnya. Kita mahu Umno di Selangor makin kuat untuk menghadapi Pru14 akan datang.

1 comment:

Anonymous said...


SAYA PENYOKONG UMNO DARI DATUK SAYA HIGGAHLAH KE ANAK SAYA ORANG SELANGOR.
BN DAH KALAH DEKAT SELANGOR KENAPA NAK BERTENGKAR SAMA SENDIRI KAN BODOH TU.
SEKARANG INI MASA MEMBUAT KERJA,KUMPUL KAN AHLI AHLI UMNO BELIA BELIA UMNO ADA KAN ACTIVITI
UNTUK BELIA BELIA PINGIRIN BANDAR DENGAN BERSUKAN UMPAMA BOLA SEPAK TAKRAW DAN LAIN LAIN.
MEREKA INI SEBENAR NYA HENDAKKAN SENSE OF BELONGING SEBAGAI PENYOKONG UMNO.TETAPI SAYANGNYA KETUA KETUA BAHAGIAN SUDAH TAK NAMPAK MUKA LAGI SEMENJAK UMNO KALAH PRU 13NI SEMUANYA MENYOROK.
BAGI LAH BELIA BELIA INI JAYSEY BOLA DAN BOLA UNTUK BERSUKAN ITU PUN TAK BOLEH BUAT.
SEKARANG INI PAKATAN RAKYAT BELOM BUAT ACTIVITI INI LAGI KALAU DIA ORANG BUAT ACTIVITI INI MUNGKIN UMNO AKAN KETINGGALAN JAUH.
PR HANYA KONTROL MASJED SAJA ITU PON ORANG TAK BERAPA SUKA SEBAB DIA BERSARAH HINGGA SEMBAHYANG ISHAK PUN PUKUL SEPULOH MALAM.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...