Promosi Melampau Ubat Pelangsing Yang Menjatuhkan Maruah Wanita Islam..


Pertama sekali aku ingin melahirkan rasa kekecewaan yang teramat sangat dengan gambar di atas. Perlukah si 'model' tersebut beraksi sehingga sebegitu rupa semata mata hanya untuk menunjukkan kononnya suatu testimoni yang bagus hasil penggunaan ubat tersebut.

Sudah pastilah wanita di atas beragama Islam jika dilihat penampilan yang bertudung itu. Walaupun muka beliau tidak kelihatan, tapi tetap tak boleh diterima dek akal dan syariat islam. Sudahlah aurat didedahkan satu hal, tindakan menyelak baju menayangkan perut sehingga ke paras pangkal dada adalah keterlaluan dan mencemarkan imej seorang wanita muslimah.

Pesanan aku, berpada padalah pabila mempromosikan sesuatu produk. Usahlah diketepikan terus nilai nilai ketatasusilaan dan ketimuran yang ada pada orang melayu Islam.

Pihak yang berkenaan seperti KPDNHEP rasanya tak salah untuk masuk campur dalam hal ini untuk menetapkan satu garis panduan yang bersesuaian di dalam penjualan produk seumpama ini agar tak mengeksplotasi pengguna secara berlebih lebihan.

2 comments:

Anonymous said...

Salam Bro,bagi aku yang bengong ialah wanita muslim yang menjadi model tu !

Anonymous said...

Rsanya mungkin non muslim ni nk menghina muslim jer..tu sje bg pnas kat org islam kot..klau muslim cm ni rsa nya x de otak kot..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...