Salinan Repot Polis Pembunuhan Arwah Cikgu Hashim Orang Kuat Umno Tersebar..


No repot:Tawang Rpt: 797/13, Tarikh: 8/7/13, Sek 302 KK.
1. Pengadu:
Majidi B. Noor
KP : 680906-03-5365..


2. Tempat kejadian:
Simpang Tiga Jln Beris Panchor Tawang ke Kota Bharu berhampiran Sek. Ren. Keb. Beris Pachor, Bachok, Kelantan.


3. Simati / Mangsa..Hashim B. Mat Zain, 700819-03-5365,
Umur...(43) Thn.
Kerja... Guru Penolong Kanan HEM Sek Ren Keb Beris Pachor, Lot 1531, Jalan Baru, Kg. Panjang, Bachok, Kn.
Mangsa ada 6 org anak... (5) org dgn isteri pertama telah bercerai dan (1) anak dgn isteri sekarang..


4. Ringkasan kes:
Pada 08/07/13 jam l/kurang 1345hrs semasa berada di dalam kedainya pengadu terdengar 3 das spt tembakan.. selepas itu pengadu lihat sebuah m/kar jenis mercedes no. WPS 4168 telah terbabas ke depan sebuah rumah jiran nya. Pengadu pergi lihat dan dapati seorg LM berada di dlm m/kar dan pengadu terus ke Balai Polis Tawang buat repot..


Siasatan Awal Polis..
Pada 08/07/2013 jam l/krg 1340 hrs. Semasa mangsa keluar dari Sek Ren Keb Beris Panchor, Tawang, Bachok, Kelantan telah ditembak oleh suspek yang tidak dikenali. Kereta mangsa telah terbabas ke kiri jalan dan terhenti dihadapan sebuah rumah alamat Lot 1843, Kg. Beris Panchor, Tawang, Bachok, Kn. 


Pemeriksaan forensik mendapati 4 das tembakan telah dilepaskan oleh suspek dan 3 mengenai cermin depan, 1 das mengenai cermin pintu hadapan sebelah pemandu. Manakala pada badan mangsa terdapat 3 das tembakan. 1 anak peluru di percayai .38 telah dijumpai didalam kusyen pemandu. 

Siasatan awal dapati mangsa selain bertugas sbg guru turut menjalankan pelbagai perniagaan seperti perniagaan balak, shakle( Direct Selling), kontrak kantin sekolah dll . 

Mengikut maklumat mangsa dipercayai mempunyai masalah hutang dari beberapa pihak dan perkara ini sedang dlm siasatan..Mayat mangsa telah di hantar ke Hospital RPZ II KB utk bedah siasat yg dijangka akan dijalankan mlm ini..

-Sumber  FB


Berdasarkan printscreen fb dibawah, arwah merupakan penyokong kuat di umno bahagian bachok.. bayangan kabinet di bawah hanya perancangan peribadi arwah sahaja yang mahukan seseorang individu menjawat jawatan di umno bahagian bachok.

Namun untuk mengaitkan kematian arwah dengan bermotifkan politik, sangatlah jauh sekali dan tiada kena mengena.

Biar pihak polis menjalankan siasatan. Takziah diucapkan dan al fatihah disedekahkan kepada arwah semoga beliau ditempatkan di kalangan orang yang beriman. Ameen..

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...