sempoi.. model baru Proton Suprima S berkuasa turbo akan dilancarkan. (13 gambar)





Akhirnya model terbaru keluaran Proton dijangka akan dilancarkan pada sabtu ini, sebelum ini ramai yang memberi nama model ini sebagai preve hatchback, namun proton membuat tindakan bijak dengan memberikan variasi kepada modelnya dengan nama yang berlainan. Model ini akan dinamakan dengan Proton Suprima S. Satu nama yang agak catchy dan mampu menarik minat dan perhatian rakyat Malaysia untuk memilikinya berdasarkan rekabentuk dan pelbagai kelebihan yang ada.

Tahniah Proton. Anda berani berubah. Syed Zainal Abidin elok le berambus dari usung ustaz pas beri ceramah hasut pekerja proton benci kerajaan. Namun dari perbualan aku dengan individu yang terbabit dengan proton, jualan proton terhadap kaum cina didapati merosot dan ini ada kena mengena dengan cubaan jahat untuk memboikot Syed Mokhtar Al Bukhary yang memiliki kepentingan majority dalam DRB yang kini menguasai proton. Ayuh orang melayu, jom ramai ramai sokong proton..
Jihadlah kita semua..


Gambar di bawah sumber dari Paul Tan











Proton Holdings Bhd akan melancarkan model terbarunya, iaitu kereta hatchback lima pintu dengan enjin berkuasa turbo pada Sabtu ini. 

Pengenalan model itu adalah antara langkah yang diambil oleh pengeluar kereta nasional berkenaan untuk mengukuhkan daya saing bagi berdepan persaingan sengit dalam pasaran automotif tempatan serta meningkatkan kadar penembusan rangkaian modelnya di pasaran antarabangsa. 
Pelancarannya dijadualkan disempurnakan oleh Penasihat Proton Holdings, Tun Dr Mahathir Mohamad di Pusat Pameran dan Konvensyen MATRADE. 



7 comments:

Anonymous said...

hang pakai kereta apa sekarang?

Anonymous said...

Jom melayu sokong produk buatan Malaysia!!! Aku cukup benci dengan setengah melayu yang komplen kereta proton ni tak bagus!! Aku nak kata woi BODOH Malaysia ni dah boleh buat kereta sendiri pun dah kira ok!! Standard la mana2 syarikat yang agak baru walaupun dah agak lama jugak bawak kuar kereta ada problem. Oh bila ada problem ja tak nak beli??? Macam tu smpi bila proton nak maju? Kita melayu ni la kena sokong proton kereta buatan Malaysia sendiri berbanggalah! Ketepikan politik sempit kata proton ni umno pnya orang umno beli barang2 kt kdai pas x kisah pun kan?? Bila orang melayu beli proton, proton akan dpt keuntungan , seterusnya blh wat RnD untuk tingkatkan kualiti kereta proton. InsyaAllah proton boleh sama hebat dengan kereta jenama lain. JANGAN NAK EKSYEN SANGAT LAH DENGAN KERETA LuAR NEGARA LUAR TU PTUIH

Anonymous said...

Sapa2 nak beli proton beli lah . Duit anda yg punya nak beli apa pun hak anda. Tapi saya nak beli kereta yg macam Mirzan pandu tu atau yg macam anak Ds Nazri pandu. Nak beli kereta maca dia org pandu tu kena banyak duit. Nak banyak duit kena masuk umno

Anonymous said...

Aku nak beli kereta yg macam Mirzan atau anak Ds Nazri pandu tu. Nak beli kereta macam tu kena banyak duit. Nak banyak duit kena masuk umno sokong ketua umno.

saga81 said...

Malaysia antara negara yang mempunyai kereta nasional sendiri. Biarlah org nak kutuk kereta proton, aku tetap bangga dengan pencapaian proton. Ukurlah baju di badan sendiri. Nak pakai kereta sehebat dan secanggih fellali dengan harga murah... puih.. pandai kritik je korang ni..

Anonymous said...

aq pakai preve..stiap minggu kena p servis centre sbb ada problem..member aq pon sama..sbelom ni aq pakai waja..fhm2 je la waja tu cm ne..mcm bela mayat hidup..slalu sgt problem..bukan nk kutuk proton,cuma bab kualiti ni kena jaga la..aq ada member kerja dengan proton..dia kata memang proton sengaja x buat kualiti tggi sbb ada beberapa faktor..

Alie Saad said...

Aku pakai saga blm 2008, 5 kali buang masa kat proton centre. Aku serik dah guna kereta cap proton nie. Last aku trade in amik Myvi. Better pakai myvi lg than proton. Maaf la proton bukan nak menghina...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...