Terkini. 10 Fakta Tragedi Mesir Berdarah Yang perlu Anda Tahu..

Pergolakkan di Mesir,inilh yang berlaku bila dua pihak berbalah: apa kah ini yang kita mau kan?
10 FAKTA TRAGEDI
Mesir Berdarah

1. Mesir diishtihar DARURAT selama sebulan bermula jam 4ptg semalam.

2. Jeneral Abdul Fatah As-Sisi mengarahkan tentera TEMBAK semua penyokong Dr Morsi.

3. Sehingga kini seramai hampir 3 RIBU org telah MATI SYAHID & lebih 10 ribu org yg tercedera, termasuk dari klgn kanak2, ibu2, & wanita2.

4. Semua yg dibunuh adalah mereka yg tidak bersenjata.

5. Ambulan & bantuan perubatan DIHALANG dari memasuki kwsn himpunan & TIDAK DIBENARKAN memberi bantuan kpd mangsa.

6. Jurukamera turut ditembak dari udara menggunakan helikopter tentera.

7. Dr Morsi terus ditahan di suatu tempat yg dirahsiakan.

8. Tentera telah MUSNAHKAN semua pusat pengumpulan makanan & pusat perubatan para penyokong Morsi.

9. Kerajaan HARAM Mesir TUTUP SEMUA rundingan. Mereka akn terus BUNUH mana2 rakyat yg menyokong Dr Morsi.

10. Lebih ramai rakyat Mesir sedang mula bergerak dari daerah & kampung masing menuju medan perang utk menyokong Morsi & mempertahankan Kerajaan Islam Ikhwan Muslimin.

Ayuh kita DOAKAN KEHANCURAN MUSUH ISLAM & KEMENANGAN ISLAM

Moga Allah LAKNAT & HANCURKAN kerajaan HARAM Mesir!
Buat puak pakatan haram Yang hidup tidak pernah bersyukur, apa yang ada dan dah dapat....kerana dengar kata oran luar semuanya betul, inilah jadinya....hidup sentiasa huru hara.

 Aku bersyukur dapat kerajaan yang pandai membatas dan menghadapi situasi begini semasa PRU13 dengan sokongan orang orang pro BN, Malaysia masih hidup aman damai. Alhamdulillah, kami tidak terpengaruh dengan kata katapembangkang untuk berubah.

Apapun aku hormat penyokong Dr Morsi ini yang sanggup bergadai nyawa.
 Ini dinamakan berani. hingga mati.Kalau penyokong PR berani buat hingga bergini. Aku tabik spring. Ini baru kena semburan gas Pemedih mata dan air fru dah lari tunggang langgang. Hanya nak buat kacau saja dan Memalukan Negara.



3 comments:

Anonymous said...

Azeez rahim punya cerita terbaru takde ke? Takkan dah senyap, banyak orang tak senang duduk azeez jadi pengerusi tabung haji, ungku aziz dah letak benchmark pengerusi tabung haji di satu tahap yg tinggi, dari segi akademik dan pangalaman bisnes. Ya betul azeez byk buat kerja kebajikan tapi tak boleh disamakan dgn dunia korporat. Azeez buat kerja kena ada kamera wartawan dan blogger, sbb nak canang satu dunia ex tingkat 4 ni buat kerja moolia, belakang masyukk...buat kerja ada makna

Anonymous said...

Syahid Dunia je kot? Rasanya tak sampailah syahid akhirat. Kena tulis betul-betul sebab rakyat Malaysia ni cepat melabel-label dan cepat kagum dan bila dah kagum mudahlah kena tipu. Morsi bukanlah bertaraf Khalifah pun. Sultan pun tidak. Ye la Hafiz la engineer lah apa lah tapi dia bukan Khalifah pun.

Juga orang Malaysia ni penganut tegar herd mentality. Apatah lagi kalau berita dari facebook. Tak sampai 10 saat dah "like' dan terus share. Tak delah nak ingat kaji dan siasat dahulu.Dengar je syahid terus hilang akal tak siasat dahulu latar belakang etc. Atas sebab inilah juga Anwar dan Nik Aziz boleh makmur.

Keduanya tak de nya kerajaan haram sebab kerajaan tentera ialah kerajaan juga. Ianya sah juga. Kerajaan tentera perlu untuk mengimbangi kebobrokkan demokrasi. Ingat sistem demokrasi ni baik sangat ke? Hari tu masa nak guling Hosni tak ingat halal-haram ye pasal kerajaan? Tak kira lah pasal apa kalau terkena batang hidung sendiri baru la nak reka alasan haramlah itu lah.

Bukan aku meyokong apa yang tentera buat tetapi kita kena waraslah sikit. Morsi tu bukannya atas paltform yang betul juga. Betul la kata kawan aku puak-puak Morsi ni sebijik macam PAS. Perangai macam PAS. Kome ingat kalau PAS memerintah esok diaorang tak nak turunkan SUltan ke? Sudah pasti Malaysia di jadikan republik Islam sebab KUASA TERTINGGI ISLAM masih di tangan SUltan jika sistem beraja. Ingat orang PAS nak benarkan suara tertinggi ISlam di tangan SUltan? Sudah pasti mereka mahu kuasa tersebut di tangan mereka.

Semua dah kena main dengan sistem Yahudi. Jangan kata Malaysia ni macam sistem demokrasi barat pulak. Di Malaysia ni demokrasi hanya di peringkat PENTADBIRAN KERAJAAN sahaja. Kerajaan sistem beraja perlembagaan. Pemerintah tertinggi di tangan SUltan bukannya PM. Kita mana pernah undi Sultan ye tak?

Rasanya cara Mrosi sebijik macam PAS. Bila dah menang orang PAS ingat mereka akan mentadbir Malaysia tapi sebenarnya DAP akan memerintah esok. Morsi dah kena main dan perkara sebijik akan berlaku pada PAS.

Kutukan Dewata said...

apa yang berlaku di mesir adalah kerana rakyat mesir mengabaikan hadis rasulullah saw.

nabi dah pesan walau sezalim mana pun pemerintah islam jangan sekali-kali di perangi selagi dia mengerjakan solat.maksudnya jangan jatuhkan kerajaan melalui kekerasan.mestilah melalui sistem yang wajar.kalau demokrasi cara demokrasi.kalau cara syura buat cara sstem syura.ini tidak,jatuhkan hosni mubarak dengan cara kekerasan melalui rusuhan.di jatuhkan dengan cara sehina-hinanya.

barang diingat,islam melarang kita menghina pemimpin negara apa lagi memfitnahnya.

allah telah memberi peringatan barang siapa menghina pemimpin yang memerintah maka allah akan menghina mereka pula.

peringatan allah dan rasulullah tentulah bersebab.

inilah hasilnya di mesir!!!engkar perintah allah dan memperlekehkan peringatan rasulullah!!!

aku tak bersimpati langsung sebab mereka membelakangkan allah dan rasul!!!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...