Harga minyak. Ada beza ke naik atau tidak??

Akibat ikut amarah,.


Tak banyak beza pun. Sewaktu minyak di bawah paras rm1.90 seliter dan rm1.90 seliter...puak yang mengutuk dan menghentam kerajaan tetap mengutuk dan menghentam kerajaan.

sekarang minyak naik 20 sen pun puak ni tetap memaki hamun kerajaan.
apa bezanya?
Jika diturunkan harga minyak keparas bawah rm1.90 seliter sekalipun puak ini tetap akan terus mencari kesalahan dan terus juga menghentam kerajaan......jadi apa bezanya?

jika kenaikan ini mampu memberikan sedikit keselesaan pd golongan yg memerlukan...biarkanlah puak ini terus berkokok dan memaki hamun kerana kokokan dan maki hamun adalah makanan ruji mereka.

Satu contoh nyata, jika esok diturunkan minyak ke paras rm1 maka adakah nasi lemak akan turut turun menjadi 30 sen sebungkus?
siapa yang akan menjual nasi lemak jika begitu harganya?mudahkan!

Fikirkanlah dengan positif...bukan dengan hati yang benak dan terikut ikut dgn puak yang selama ini dan selamanya tidak pernah pun bersyukur dan berterima kasih.

6 comments:

Anonymous said...

mcm tu ko mitak la najib naikkan smpai 10 hinggit

Anonymous said...

walaupun aku ni penyokong dan pengundi BN...aku tetap bangkang tindakan naikkan minyak. bagi aku, tindakan yg amat bodoh dan tak mengenang budi penyokong spt aku!

Anonymous said...

adoyai...

pengomen x nampak apa maksud penulis...

mungkin budak2 baru nak naik ni...

:)

Anonymous said...

Jiwa jiwa pembangkang akan terus membangkang, ditakuti yg menyokong terasa hati dan beralih arah. Kenaikan seharusnya sedikit sedikit dan perlahan lahan agar kesan terhadap kos keseluruhan pengeluaran brgn dan perkhidmatan kurang terasa. Kenaikan 10% harga minyak biasanya bakal menyebabkan kenaikan harga brgn dan perkhidmatan yg lebih dr itu.

Anonymous said...

Orang yang mengutuk dan membangkang ni seolah olah macam nak mati kalau harga minyak naik..sememang mereka ni pentingkan diri mereka sendiri..rakyat Malaysia dah MUA..kenaikan barangan dan servis biasalah, ko saja ke nak hidup senang jadi orang yang dalam sektor perkhidmatan dan sewaktu dengannya camana..pandai pandai lah nak hidup..

Anonymous said...

perangai pembangkang mmg mcm tu...maki hamun mmg dh sebati dlm hudup mereka...jadi biarkan mereka dgn cara mereka, kita tetap dgn pilihan kita...pilihan kita dh betul....

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...