Kisah sebenar kejadian 'amuk' di stesen minyak malam tadi terjawab.. (3 Gambar)

Beberapa keping gambar telah dikongsi di laman-laman sosial seperti Facebook, Instagram dan Twitter berkenaan situasi semasa yang berlaku sebelum jam 12:01 malam di stesen-stesen minyak di seluruh negara.
Kejadian ini dikatakan berlaku di Stesen Minyak Shell Durian Tunggal, Melaka.
Bermula dengan keadaan sesak kenderaan yang merebut harga akhir minyak RM1.90 bagi RON95 hinggalah gambar suasana berselerak sebuah stesen minyak.
Keadaan berselerak tersebut dipercayai akibat daripada perbuatan pengguna yang tidak berpuas hati dengan pengusaha stesen minyak. Pengusaha stesen minyak itu memaklumkan bahawa minyak di stesennya telah pun habis.
Akibat bengang dengan dakwaan tersebut, pengguna tersebut dikatakan bertindak liar dengan merosakkan beberapa pam.
Beliau bertindak demikian kerana beranggapan pengusaha stesen minyak tersebut cuba mengambil kesempatan dengan menyimpan minyak.
Apa yang pentingnya, kita perlu sedar dan faham bahawa Kerajaan telah mengambil keputusan untuk merasionalisasikan subsidi agar jumlah hutang negara tidak semakin membukit. Maka, ini serpihan kesan yang perlu diterima secara suka atau tidak demi memastikan di masa hadapan generasi anak cucu kita tak lebih menderita..

5 comments:

Anonymous said...

Utk mengelakkan hutang dpd membukit.........tlg semak hutang tu utk kebaikan rakyat jelata atau keborosan Najib Mongol utk terus berkuasa.

Anonymous said...

Inilah hadiah kemerdekaan yang diberikan kepada pengundi BN ( Barang Naik ) Janji Najib yang ditepati. Rakyat mampus apa dia peduli. Minyak naik barang turut naik.

azue said...

cita yg betul. org tu terlelap kemudian dia rasa kereta dia berjalan, nak tekan brek tertekan pedal minyak langgar 2 biji keta kat depan, dia panik masuk gear reverse tanpa toleh belakang langgar lagi 2 biji keta. itulah cita yg betul.

Anonymous said...

aku tetap sokong BN.................

Anonymous said...

Kerajaan dah bagi subsidi dah bagus.kt negara jiran xda bagi lagi sedih.puak puaka suka buat huru hara.subsidi dpt pada semua puak.yg buat kecoh puaka jahanam.aku sokong kerajaan.lpas ni bgi org melayu bumiputera jer kpd melayu miskin yg terpinggir.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...