Pengundi Hantu PAS Berkeliaran Sakan Di #PRKSgLimau??


BN mendakwa "pengundi hantu" wujud pada Pilihan Raya Kecil (PRK) Dun Sungai Limau, yang berlangsung pada Sabtu lalu.
 
Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Shahidan Kasim mendakwa, pada PRK lalu, terdapat pengundi yang tidak dapat dikesan kerana alamat tidak sama dengan tempat pembuangan undi.
 
Dakwanya lagi, perpindahan beramai-ramai pengundi ke satu kawasan pengundian telah berlaku pada PRK Dun Sungai Limau tanpa dikesan terutama di kawasan Bukit Besar.
 
"Dulu pihak pembangkang sebut pengundi hantu. pihak BN tidak tahu pun apa pengundi hantu. Rupanya perangai orang ini kalau dia nak buat nakal kepada seseorang ini, selepas dia menyamun, dia akan kata kita yang menyamun.
 
"Jadi dia tuduh dulu, seperti juga isu pengundi hantu ini. BN tak pernah buat kerja ini. Kami cari merata tempat tapi tak dapat kesan.
 
"Mereka hanya pergi daftar pemilih menggunakan borang daripada Jabatan Pendaftaran Negara (JPN) yang mereka tukar alamat pada hari pendaftaran dan mereka akan kembali ke tempat asal untuk menunggu pilihan raya," dakwanya pada sidang media, di lobi Parlimen, di sini, hari ini.

Sementara itu, Shahidan yang juga Ahli Parlimen Arau berkata, Jawatankuasa Khas Parlimen (PSC) perlu mengkaji perkara tersebut.

"PSC perlu kaji perkara ini.

"Saya akan cadangkan pada mereka bincangkan mengenai isu perpindahan ini atau pengundi hantu ini," katanya.

Beliau turut menggesa penduduk di kawasan tersebut menjalankan protes apabila daftar pemilih dibentangkan dalam tempoh 10 hari bantahan akan datang.

"Bukan sahaja kerajaan kena atasi masalah ini, tetapi penduduk juga perlu ambil bahagian dalam perkara ini untuk protes," ujarnya.-SH

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...