Rukun Negara Versi Umno? Tangkap je..

Klik utk lebih jelas

Jikalau di China, admin page FB Suara Rakyat ni sudah dikenakan hukuman mati. Aku amat berharap pihak berkuasa dapat mengambil tindakan keras dengan mengheret ke muka pengadilan kerana pada aku sudah terlalu melampau. Suatu tindakan menghasut serta mewujudkan rasa tak selesa rakyat.

Jika pemimpin sayangkan negara tercinta ini, sayangkan agama islam, sayangkan umat melayu, sayangkan raja-raja melayu. Maka ISA perlu di wujudkn semula.

Jikalau sudah jadi huruhara baru nak di wujudkn semula agak sudah terlambat. Negara ini yang terdiri dari berbilang kaum perlu wujud undang-undang seperti ISA.

Aku yakin pihak berkuasa telah menjalankan tugas mereka dengan saksama sejak dari merdeka hingga kini.

Namun kita harus sedar ada segelintir golongan yang brkepentingan dn mempunyai agenda tertentu begitu gembira ISA dihapuskan.

Kerana mereka merasa bebas untuk menggunakn ruang yang ada tanpa sekatan untuk memiliki sesuatu yg mustahil untuk mereka prolehi jika ISA masih wujud.

Sedarlah kepada yang mencintai negara ini yang masih dibawah kepimpinan orang islam. Bersatu lah bagi mengekalkan warisan ketuanan melayu dgn mndukung teguh agama islam utk diwarisi anak cucu kita.

Islam sesama islam bersaudara....ingatlah Nabi saw menyayangi umatnya iaitu kita...

2 comments:

Anonymous said...

Org kata kita ade seorang je pendakwaraya di Malaysia. Yg banyak tu Timbalan pendakwaraya.

Jadi kita tak cukup org nak dakwa terlalu ramai org yg 'melakukan kesalahan'. Mahkamah pula cerita lain.

Kalaulah setiap negeri ada pendakwaraya barulah undang-undang kita boleh ditegakkan dgn lebih tegas.

AwangLiku said...

Hidupkan ISA semula ..habis cerita

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...