Sayu hati melihat adik kecil ini. (Seberang Jaya)



Siapa yang sudah bergelar ibu dan ayah pasti akan sedih selepas lihat gambar ni.. Kalau Kita Rasa Kita Susah, Sebenarnya Ada Lagi Yang Lebih Susah Daripada Kita, Gambar Ini dirakamkan DiHadapan CIMB BANK BANDAR SUNWAY SEBERANG JAYA PULAU PINANG.

Sedih Tengok Budak Ini, Aku Hampiri Ibunya Bertanya Sama Ada Telah Dibawa Ke Klinik Dan Jika Tidak Aku Nak Tolong Bawakan, Ibunya Maklumkan Bahawa Anaknya Telah Dibawa Ke Klinik, Entah Betul Atau Tidak Aku Tak Pasti. Mungkin Ibunya Segan Dengan Aku Seorang Lelaki.

Untuk Makluman Lokasi Didepan Bank Ini Memang Menjadi Tempat Permainan Budak Perempuan Ini Dan Adik-Adiknya Seharian Sambil Ibu Mereka Menjual Kerepek Dihadapan Pintu Masuk Bank.

 Jadi Bagi Sesiapa Yang Rasa Ingin Membantu Sama Ada Dengan Cara Bersedekah Atau Membeli Kerepek Anda Singgah Di Hadapan CIMB BANK BANDAR SUNWAY SEBERANG JAYA, InShaAllah Anda Boleh Menemui Mereka ...

p/s : Ibu mana yang tidak mahu keselesaan anak mereka, tapi mungkin dirumah tiada siapa yang boleh menjaga jadi anak yang demam terpaksa di bawa bersama..
Yang mana berdekatan tolonglah selagi mampu,semoga Allah memberi rahmat kpd anda.

2 comments:

Sabahan said...

Saya terharu dgn kprihatinan sudara. Alhamdulillah masih ada lagi yg tidak gila dek dunia materialistik. Bagusnya kalau ada no akaun bank..

Anonymous said...

sedihnyer tgk adik kecil ni...teringat pd ank kecil saya....harap2 sudah bsr nnti ank kecil ini mnjadi insan brguna dunia akhirat.....bukannye myambung hidup terus di tepian jalan....

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...