Biodata Penuh Pemilik Page FB Murtad Pantai Timur. Pernah menjadi pelajar terbaik SPM di Terengganu?

Biodata Wanita Murtad in Pantai Timur yang telah didedahkan nama sebenarnya adalah Juli Sumardiati. Ini ada sedikit info biodata pasal wanita ini.
Nama sebenarnya beliau adalah Juli Sumardiati Binti Mohd Jalaludin, selain itu dia juga menpunyai nama samaran yang lain dengan dikenali Juli Jalaludin / Emilie de Strange / Celestial Eve.

Wanita ini berasal dari Ketereh, Kelantan. Pada tahun 1989, beliau pernah menuntut di MRSM Kuala Terengganu. Selepas itu beliau menyambung pengajian di Colorado School of Mines, pada tahun 1995.
Juli Sumardiati juga pernah bekerja di sebuah syarikat minyak iaitu Schlumberger. Selain itu Juli juga ada meanggotai kugiran metal yang bernama Halun dan Shadowed Grace sekitar tahun 2005, dengan mengunakan namaran samarannya Celestial Eve selaku vokalis/gitar.
Jika mahu dengar nyanyian wanita ini boleh ke laman youtube dan cari Emilie de Strange. Dan Juli juga pernah menulis di blog dia sendiri iaitu Cattastrophenomenon.

            Biodata Wanita Murtad in Pantai Timur (Juli Sumardiati)

 

Nama Penuh: Juli Sumardiati Binti Mohd Jalaludin
Nama Samaran: Juli Jalaludin / Emilie de Strange / Celestial Eve
Umur: 38 Tahun (2011)
Fake acc: Emilie de Stange
Real acc: Juli Jalaludin
Acc artis: Celestial Eve
Blog: http://cattastrophenomenon.wordpress.com/
Asal: Ketereh, Kelantan
Tempat tinggal: Kuala Lumpur

Pendidikan:
MRSM Terengganu (class of 89)
Colorado School of Mines (class of 95)

Pekerjaan :
1. Employer: Sclumberger
2. Band: Halun (vocalist - Celestial Eve )
3. Band: Shadowed Grace (vocalist - Celestial Eve )

Aktiviti dan kegemaran di Facebook:

1. Rakyat Malaysia Dukung Kebebasan Beragama & Kepercayaan
2. Pertubuhan sekular Malaysia (unregistered)
3. Kelab Gay Malaysia
4. GLAMPOT
5. Dave Singh Studio
6. I Effing Hate Being Bored
7. Kem Perasa Autocamp
8. Working class atheists
9. Atheism
10. Richard Dawkins
11. The Richard Dawkins Foundation For Being Reason & Science (official)
12. Christopher Hitchens
13. Atheists the New Beginning (Malaysia & Singapore)
14. Humanist Society (Singapore)

kedengaran sumbang sejak dua menejak ini, isu murtad ini bukan isu kecil, ia adalah isu yang besar dalam agama Islam.
Isu Murtad bukan untuk dijadikan bahan senda gurauan atau sekadar untuk suka-suka mengisi masa lapang melayan laman sosial. Ia adalah isu sensitif bagi orang muslim.
Murtad bermaksud meninggalkan atau keluar daripada agama. Perbuatan murtad amat ditegah dalam ajaran agama Islam.
Walaupun isu murtad bukan baru berlaku di Malaysia. Namum kini virus kembali melanda dengan kemunculan tiba-tiba Murtad in Pantai Timur di laman Facebook.

Namum sejauh mana kepastian dan kebenaran akan kisah disebalik khabar yang tersebar kini, diharap pihak berwajib akan segera menjalankan siasatan terhadap isu Murtad in Pantai Timut (MPT) ini.
Kita tidak mahu spekulasi berterusan bermain di minda masyarakat, apakah ia benar-benar berlaku, atau cubaan provokasi dari mana-mana pihak, dan telah menpergunakan akaun facebook orang lain untuk buat kerja tak bermoral ini.
Diharap isu ini diselesaikan dengan segera agar tiada kekecohan yang berlaku di antara agama atau ada yang mula terpengaruh dengan pemilik akaun facebook Murtad in Pantai Timur.
Dengan ayat yang agak kasar dan boleh mendatangkan kemarahan umat Islam, nyata pemilik akaun Murtad in Pantai Timur ini sungguh berani.
Jika ia berlaku secara berterusan, ia bukanlah satu perkara yang sihat, zaman kini budak-budak sekolah pun sudah terdedah dengan laman sosial, jadi ia ada bahayanya juga jika dibiarkan begitu sahaja.
idak dapat dipastikan akan kebenarannya, namum ada yang mengaitkan Murtad in Pantai Timur dengan seorang wanita bernama Juli Sumardiati Binti Mohd Jalaludin.
Dan yang lebih mengejutkan, nama wanita ini pernah disiarkan di akhbar semasa dia menjadi pelajar SPM terbaik di Terengganu, dan juga bekas pelajar MRSM Kuala Terengganu.

Ada orang bercerita pasal wanita ini sebenarnya pernah dirogol oleh orang terdekat dengannya. Dia kemudian mengadu kepada ibu dan bapa tentang dia dirogol oleh seorang lelaki, namum ibubapanya pula tidak percaya, selepas itu barulah dia mulai tidak percaya kepada tuhan dan menjadi 'Freethinker'.

Diharap disiasat akan kebenaran pemilik akaun ini, jika betul wanita ini pemilik sebenar akauan facebook Murtad in Pantai TImur, sila ambil tindakan yang sewajarnya, jika nama dan gambar dia yang dipergunakan sila diperbetulkan balik.

14 comments:

Anonymous said...

Kesiannya die ! Nape la ko jadik cam gitu dek oi ? Sedih mak ko kalau tahu ko cam gini.

Unknown said...

Emm makcik ni kurang kasih sayang ni..kesian btol..

Unknown said...

Emm makcik ni kurang kasih sayang ni..kesian btol..

Anonymous said...

Akhir zaman ..hmm moga Allah beri dia petunjuk .

Cekurmanis said...

Orang bijak pandai ni, akal dia panjang., jadi dia nampak benda2 menipu dalam Islam. Jadi, suka hati dia lah dia nak murtad pun. Itu hak dia. Malaysia kena bagi laluan pada orang2 yang mahu berfikir dan mencari kebenaran seperti dia. Sekian.

Anonymous said...

memang dia kurang kasih sayang, dia pernah kena rogol masa dia kecik oleh family sendiri (big cousin rasanya) .. dia mengadu kat mak ayah dia , mak n ayah dia suh simpan perkara tu, jgn dihebohkan kerana takut akan memalukan keluarga, bodoh betol , malu n takut dengan apa yang akan diperkatakan jiran, sanggup biar anak macam tu, bodoh ,.

Anonymous said...

I like her view anyway. Followed her on fb :) dia guna akal sebaik2 nya. Dont judge by this one piece shj. Kbye

Anonymous said...

Agama apa pun kalau sifat nya baik akan juga disenangi org.. kalau dah kita mengajak org membenci apa2 pun agama etc, itu sudah menggambarkan hati kita sendiri yg penuh kebencian.. Pandai mana pun kalau sifat kita membawa org ke arah kebencian atau kemarahan kpd org lain , tidak ada guna nya. Saya ada baca fb emilie, sungguh nya saya rasa kasihan kpd nya sbb hati nya penuh kebencian , kata-katanya dan pandangan nya kpd islam hanya negatif sahaja.. Emilie kurang muhasabah diri..

Anonymous said...

Guna akal sebaik baiknya? What do you mean? Org yg guna akal sebaiknya dengan memikirkan keburukan sentiasa?

Anonymous said...

Hairan, mengapa kes rogol dia tu x di suroh siasat dan ambil tindakan sewajarnya. Atau X patut ke???

Anonymous said...

islam bunuh murtad. apa yang positif?

Anonymous said...

Islam adalah satu cara hidup (segala aspek kehidupan manusia ada panduannya).... Islam adalah agama wahyu (PENCIPTA MAHLUK ALAM SEMESTA ...ALLAH)bukan ciptaan manusia ..................................................................................
Syariat Islam menjaga Agama (elak murtad), menjaga akal (hindar dari mabok/merosakkan akal),menjaga harta (kecurian), menjaga nyawa (pembunuhan)dan menjaga zuriat (perkahwinan/elak anak luar nikah)... SUMBER RUJUKANNYA IALAH aL-QURAN DAN ASS-SUNAH ....nescaya manusia akan hidup sejahtera di dunia dan akhirat.Garis panduan utk menjaga LIMA perkara itu telah diperjelaskan di dalam Al-Quran dan Ass-Sunah...........................................................................

Belakunya murtad kerana Msia tidak melaksanakan hukum Islam dalam Pembentukan Negara. Islam hanya Agama Rasmi pada Atical 4 Pelembagaan Msia ... tidak lebih dari itu. Syariat Islam dinafikan .... Msia mengunapakai HUKUM CIVIL ciptaan manusia (BARAT YG. SEKULAR).......Atical 11 n 12 Pelembagaan Msia : membenarkan rakyat Msia memilih agamanya sendiri setelah berumur 18 thn ke atas .................. mERUJUK KPD. al-Quran dan ass-sunah ... org. Islam yg. murtad hukumannya ialah bunuh ... setelah menjalani beberapa proses kaunseling... jika masih kekal dgn. murtad ... hukuman bunuh akan di jlnkan ... jika sebaliknya .... hukuman bunuh terbatal......hukuman tersebut akan memberi pengajaran kpd. org. Islam yg. lain.Islam wajib dijaga dan dipertahankan ..... wallahualam......

Anonymous said...

cer ko tepek kt sini aku nk tau jugak ayat quran mana yg kata murtad hukum bunuh

Anonymous said...

korang dekat atas ni pndi ckp je cuba kena dkt batang hidung sndiri..trus bunuh diri kot..SEDIH!

apa yg dialami adalah ganguan emosi sehigga dia tidak boleh brpikiran waras apabila diuji..org melayu pulak lbh suka mnghina mncaci..TYPICAL MALAY! korang lah yg mnybb dia keluar agama..jika itu jln dia pilih..biarlah..siapa kita nk hukum kata dia masuk neraka bagai..jiwa dia parah tmbh korg pulak provok..korang ni dh mcm tuhan..atau korg PA tuhan? korg tau tak agama tu dlm jiwa dlm rohani..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...