PANAS! APA SUMBANGAN KJ UTK MEMPERKASAKAN PERJUANGAN PEMUDA?

Artikel ini bukan hasil nukilan aku ye! Jangan salah faham. Ia ditulis oleh Yahaya Ismail atau Pakya seorang sasterawan yg neutral dimana baru ini mengeluarkan kenyataan menggemparkan di mana beliau berkata Anwar pernah meliwat Azmin hingga berdarah dubur.

Harap yang membaca sila lihat dari persepsi berbeza dan luar dari kotak pemikiran biasa. Aku tidak sama sekali mengiyakan apa yg ditulis cuma mengajak kita sama merenunginya demi satu perubahan dan penambah baikan yang lebih positif dan maju ke depan.

Mungkin ada nasihat dan pandangan yg boleh dipakai dan digunakan untuk memantapkan lagi kepimpinan KJ!

Buat KJ dan para pemujanya, jangan 'melompat' pula!


Byk kalangan pemuda yg tak puas hati dengan kepimpinan KJ. Mereka menganggap dia memperalatkan Pemuda utk kepentingan dirinya dan para kroninya. Pemuda hilang fokus, hilang maruah dan tercemar kerana KJ didapati hanya omong kosong, miskin ide dan tak berwibawa. 

Mereka yg disogok KJ utk menang dlm perebutan jawatan Ketua Pemuda kini berasa menyesal sebab salah orang. Mereka berkata Mukriz lebih berwibawa, ada integriti dan tidak angkuh seperti KJ. 

Banyak isu nasional yg meyentuh kepetingan Melayu, agama dan negara tidak diberi perhatian langsung oleh KJ. Exco Pemuda dianggap sebagai kroni2 KJ yang kebanyakannya berlagak orang kaya walhal sebelum jadi exco mereka bukanlah manusia terkenal pun. Inilah matyeh-matyeh dalam kabilah KJ sekarang. 

Apakah pmuda mahu berpeluk tubuh membiarkan KJ dengan agenda pribadinya menguasai pergerakan itu? Byk yg tak berpuas hati sekarang sedang merancang sesuatu utk membawa angin perubahan Pemuda pada prjuangan yg sebenar. KJ, kata mereka, bukan pemimpin yang boleh menjadi harapan bangsa. 

Dia hanya bergayut di bawah ketiak bapa mertuannya utk mendapat berbagai projek, kemewahan yg tak pernah dia mimpi sebelum ini. 
Kini sudah ada gerakan menyingkirkan KJ sebagai ketua Pemuda. 

Rakyat hendak melihat apakah Pemuda Umno barisan pondan yang rakus atau para pejuang yang berjiwa nasionalis.

2 comments:

Anonymous said...

yup...aku sokong kj harus disingkirkan...memang memalukan pemuda/umno...dia adalah klon anwar...yg rakus dgn jawatan perdana menteri...

azhar

Anonymous said...

Sekarang baru sedar? Itu tandanya pemuda pemuda UMNO pun memang tak layak jadi pemimpin melayu.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...