Orang tua yang sabar & Orang Muda Yang Gelojoh..


"Sebelum tahun 1979, Kampung Nyiur di Parit Perak masih belum menerima kemudahan api air. Sungai tempat penduduk mendapat sumber air. Tahun 79 rumah penduduk mula menerima kemudahan api air. Sejak itu, pulas kepala paip terus keluar air, dalam rumah, tak perlu ke sungai. Terima kasih BN yang membawa pembangunan". -Haji Yunus, 70 tahun, Dulu Kini Selamanya. Terjemahan ke bahasa kebangsaan takut tidak difahami bahasa Perak walaupun kamu peminat filem Mamat Khalid.

"Kerajaan BN sudah tahu Lembah Klang akan alami krisis air sebab itu Projek Langat 2 dibuat. Tapi kerajaan PR kata air mencukupi dan menghentikan Projek Langat 2. Tapi sekarang air tak cukup dan kerajaan PR meludah jilat balik dan setuju teruskan Langat 2.Tapi sudah terlambat. Air sudah dicatu. Saya sudah 2 hari tak mandi. Menyesal undi PR".- Sharizan Bin Zainudin, 29 tahun, Kota Damansara, Selangor, dahulu penyokong reformasi dan sekarang sudah jadi x-reformasi.

3 comments:

Anonymous said...

alhandullillah sekor dah sedar...yg lain bila lagi...tapi walau camna sekali pun rakyat selangor tetap cerdik dan pandai dalam memilih pemerintah...syabas dan tahniah bro bro dan sis sis sumo

Anonymous said...

esok lusa ke entah minggu depan ke..kita sama sama minum air lombong lak...sisa mendapan dlm lombong berkhasiat tau...tahniah orang selangor atas kebijaksanaan dan kecerdikan anda dalam dua dekad ni

Anonymous said...

Orang Selangor memang telah lama diperbodohkan. Mula nak jimatkan perbelanjaan, sampah dikutip seminggu sekali. Diberi air percuma, rupanya tak mampu nak tanggung. Akhirnya, lepas tangan sampai biarkan rakyat selangor kekurangan air. Golongan PR didalangi pemimpin yang pentingkan diri sendiri. Yang Cina nak komuniskan negara, yang Islam nak syiahkan negara dan yang adil nak mengadili hak peliwat yang konfirm puak pelaknat.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...